main image
350   1400/11/01  

آخرین جلسه دادگاه جاسوس فرانسوی

مقام های فرانسه باید چاره اندیشی کنند

به گزارش ماهستیم؛ اداره کل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات با رصد به هنگام فعالیت های غیرمعمول یک تبعه فرانسه که تحت عنوان توریست به ایران سفر کرده بود، موفق شدند او را به هنگام جاسوسی از مراکز غیرمجاز دستگیر کنند. Benjamin Briere حدود دو سال پیش پهپاد خود را برای تصویر برداری از منطقه مرزی میان ایران و ترکمنستان به پرواز در آورده بود.

با اعلام خبر دستگیری Benjamin Briere، رسانه های معاند فارسی زبان حکومت جمهوری اسلامی ایران را به گروگان گیری متهم و به دنبال آن هجمه گسترده به راه انداختند. اتهام پراکنی ها علیه ج.ا.ا در حالی است که مدارک پرونده حکایت از موضوع دیگری دارد.   

جاسوس فرانسوی برای جلب نظر افکار عمومی و تحت تاثیر قرار دادن دستگاه قضائی کشور، بارها دست به اعتصاب غذا زده است، با این حال برگزاری منظم جلسه های دادگاه نشان می دهد که این قبیل اقدام ها تاثیری در رسیدگی به پرونده قضائی وی نداشته و ندارد.

آخرین جلسه دادگاه Benjamin Briere پنج شنبه 30 دی ماه برگزار شد. در جلسه دادگاه به اتهام تبلیغ علیه نظام [از باب پرداختن به موضوع حجاب] و اتهام فعالیت جاسوسی از طریق عکسبرداری از مناطق ممنوع رسیدگی شد.

با توجه به اطلاعات فاقد اهمیت و بی ارزش که Benjamin Briere در اختیار دارد به نظر می رسد که در نهایت این دولت فرانسه خواهد بود تا درباره شهروند خود چاره اندیشی کند. در غیر اینصورت جاسوس فرانسوی تا اتمام دوران محکومیت در زندان خواهد بود./تمام