main image
241   1401/02/02  

از دلواپسی منافقین تا شایعه سازی رسانه ها درباره مهدی صالحی

درباره فوت مهدی صالحی

به گزارش ماهستیم؛ به دنبال اعلام خبر فوت مهدی صالحی، حجم گسترده ی از اخبار دروغ توسط رسانه های معاند فارسی زبان در حال انتشار است. نامبرده از زندانیان سیاسی_امنیتی است که به جرم محاربه و بغی از طریق استفاده از سلاح جنگی در اغتشاش های دی ماه 1396 به اعدام محکوم شده بود؛ او همچنین به جرم افساد فی‌الارض از طریق اجتماع به ‌قصد برهم ‌زدن امنیت عمومی و هدایت اغتشاشگران به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

رسانه های معاند فارسی زبان با استناد به اظهارات افراد ناشناس به طرح شایعه درباره علت فوت مهدی صالحی مشغول هستند. در گزارشی که به طور مشترک توسط این رسانه ها بازنشر شده به نقل از یک منبع ناشناس آمده است: « مهدی حالش بد شد و بردندش بهداری زندان و از آن‌جا به بیمارستان منتقل شد و حتی در بیمارستان حالش بهتر شد و صحبت کرد ولی بعد از بازگشتش به بهداری زندان دیگر به بند بازنگشت. آن‌چه در بهداری زندان گذشته است، نامشخص است».

سازمان تروریستی منافقین نیز بدون اشاره به موضوع بکارگیری سلاح گرم به حمایت از این زندانی سیاسی_امنیتی پرداخت و خواستار تحقیق درباره علت فوت مهدی صالحی شد!

سازمان منافقین مهدی صالحی

رسانه های معاند فارسی زبان بدون ارائه هیچ سند و مدرکی به طرح شایعه و دروغ درباره علت فوت مهدی صالحی می پردازند. در همین رابطه می توان به گزارش خبرگزاری هرانا اشاره کرد، این سایت در توضیح علت فوت مهدی صالحی نوشته است: « یک منبع نزدیک به خانواده مهدی صالحی در گفت‌وگو با خبرگزاری هرانا از دلیل فوت او اظهار بی‌اطلاعی کرده است.

دویچه وله،مهدی صالحی

این منبع به اصطلاح نزدیک به خانواده مدعی است که مهدی صالحی ۲۱ دی‌ماه سال گذشته پس از سکته مغزی به بیمارستان الزهرای اصفهان منتقل شد و تا حدود ۱۰ روز پیش در اغما بوده است. او مدعی است که نهادهای امنیتی افراد خانواده را تحت فشار قرار داده اند تا در این باره حرفی نزنند!».

ادعای رسانه های بیگانه درباره تحت فشار قرار دادن اعضای خانواده توسط نهادهای امنیتی و تزریق داروی اشتباه مصداق دروغ پردازی و شایعه پراکنی است، چراکه دستگاه قضائی کشور پیگیر موضوع است. دستگاه قضائی  در برخورد با متخلفان هیچ ملاحضه ی ندارد!  پرونده فوت ستار بهشتی نشان داد که این نهاد در رسیدگی به پرونده های قضائی مستقل درگیر حاشیه و جنجال نمی شود. اما درباره علت فوت مهدی صالحی باید گفت که تنها مرجع  برای بررسی و تایید علت فوت، سازمان پزشکی قانونی است.

سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی جمهوری اسلامی روز جمعه ۲۶ فروردین در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مهدی صالحی در تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۱ با اظهار تالم و بیحالی و سرگیجه به بهداری مرکزی زندان مراجعه کرده و مورد ویزیت پزشک مستقر در زندان قرار می گیرد که پس از آن و بنا به تشخیص پزشک به بیمارستان سطح شهر اعزام گردیده است. حسب بررسی‌های به عمل آمده نامبرده در همان روز در بیمارستان بستری گردیده و تا زمان فوت  در بخش مراقبت‌های ویژه بوده است. با عنایت به فوت نامبرده، موضوع علت تامه فوت در دست بررسی است و بعد از دریافت نظریه پزشکی قانونی نتیجه  اعلام خواهد شد».

رسانه های معاند فارسی زبان برای اعتبار بخشی به گزارش های ساختگی خود به اظهارات مامور زندان [که هویت او معلوم نیست] نیز استناد کرده اند! سازمان به اصطلاح حقوق بشر ایران درباره علت فوت مهدی صالحی می نویسد: « یکی از ماموران زندان که با خانواده مهدی صالحی ارتباط نزدیکی دارد، درباره نحوه درگذشت او گفته است که پس از بازگشت مهدی به زندان، او بار دیگر به بهداری زندان رفت ولی زنده بیرون نیامد».

گفتنی است دادگاه انقلاب اصفهان در مورخه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ مهدی صالحی را به اتهام محاربه از طریق به کار بردن و کشیدن سلاح گرم به‌ منظور ایجاد رعب و وحشت در ملاء عام به قصد سلب امنیت اجتماع و اقدام به تیراندازی به یک بار اعدام و بغی از طریق استفاده از سلاح از نوع جنگی (کلاشینکف) در اغتشاش ها به یک بار اعدام و به اتهام افساد فی‌الارض از طریق اجتماع به‌ قصد برهم‌زدن امنیت عمومی و هدایت اغتشاش گران به 5 سال حبس تعزیری محکوم کرد./تمام

مطالب مرتبط