main image
314   1401/01/11  

یوسف سلحشور به یک سال حبس محکوم شد

رای شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز

به گزارش ماهستیم؛ یوسف سلحشور از چهره های فعال در شبکه های اجتماعی که پیشتر در جریان برگزاری تجمع اعتراضی در تبریز بازداشت شده بود به جرم اخلال در نظم عمومی و فعالیت تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی ایران مجرم شناخته شد. شعبه 3 دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی فتح نژاد با استناد به مدارک پرونده رای نهایی خود را صادر کرد؛ بر این اساس، یوسف سلحشور به 1سال حبس، 2 سال ممنوعیت خروج از کشور و 2 سال ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شده است.

رسانه های معاند فارسی زبان از یوسف سلحشور به عنوان فعال سیاسی ترک یاد می کنند! با این حال نامبرده هرگونه فعالیت های سیاسی و ارتباط با جریان های پان ترکیسم و تجزیه طلبی را تکذیب می کند.

پیشتر شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی به ریاست قاضی علی احمدی با صدور دادنامه ای، یوسف سلحشور را از باب دیگر اتهام ها یعنی ترغیب و تحریک افراد به انجام اعمال خشونت آمیز از طریق سامانه های مخابراتی در فضای مجازی تبرئه کرده بود.

گفتنی است یوسف سلحشور ۳ مرداد 1400 توسط ماموران اداره اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز منتقل گردید. وی مورخه ۲۳  مرداد با تودیع قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی تبریز آزاد شد‌./تمام

مطالب مرتبط