main image
 3901    1399/08/16 1399/08/16

پوریا زراعتی سردبیر بخش خبری که به اخلاق و اصول حرفه ای پایبند نیست +تصاویر

پوریا زراعتی سردبیر بخش خبری که به اخلاق و اصول حرفه ای پایبند نیست +تصاویر


به گزارش ماهستیم؛ تلویزیون من وتو از حضور مجریان و دست اندرکاران بهره می برد که هر یک ارتباطاتی با اپوزسیون خارج نشین و عناصر بدنام سیاسی دارند، یکی از این افراد «پوریا زراعتی» مجری برنامه اتاق خبر است که گویا ارتباط نزدیکی با عناصر ضدانقلاب و سرکرده گروه ها و سازمان های سیاسی اپوزسیون دارد.

 

پوریا زراعتی هرچند که در مقابل دوربین تلویزیون من و تو، جوان آراسته و باشخصیتی به نظر می آید اما در فضای مجازی با آسودگی خیال دهان به لجن پراکنی علیه حکومت و مقام های سیاسی ایران باز می کند. او چندی پیش در پست توییتری با اهانت به بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، ایشان را با سرکرده سازمان تروریستی داعش مقایسه کرد!

 

اهانت پوریا زراعتی علیه مقام های کشوری و لشگری ایران چندان دور از انتظار نیست هنگامی که بدانیم او عاشق و دلبسته خاندان پهلوی است و تقریبا هر هفته پست های رضا پهلوی و فرح دیبا را بازنشر می کند. پوریا زراعتی اگرچه تلاش دارد به عنوان سردبیر اتاق خبر تلویزیون من وتو مقید به اصول حرفه ای باشد اما علاقه وافر او کار را به جای باریک کشانده است.

 

پوریا زراعتی چندی پیش مطلبی را علیه محمد مصدق (رهبر ملی شدن صنعت نفت در ایران) و به نفع محمدرضا شاه پهلوی توئیت کرد که با واکنش منفی بسیاری از کاربران و فعالان سیاسی مواجه شد. اینکه مجری و سردبیر اتاق خبر تلویزیون من وتو چه انگیزه ای از پست آن مطلب داشته مهم نیست چراکه همواره در اپوزسیون شاهد دعوا و درگیری میان طیف های سیاسی بوده ایم اما اینکه یک مجری تلویزیونی به این جنجال چنین دامن زند بحث دیگری است!

 



گفتنی است مطلب پوریا زراعتی درباره دکتر محمد مصدق حتی موجب رنجش خاطر همکاران سابق شد، آرش عزیزی از اعضای سابق تیم «اتاق خبر» در پاسخ به مطلب پوریا زراعتی نوشت: «همکار قدیمی، مردم را با جعلیات گذاشتی سر کار؟ هر دانشجویی می‌داند شعار اقتصاد بدون نفت را اولین بار دکتر مصدق وارد ادبیات سیاسی ما کرد. تمام تلاشش به اقتصاد ملی و روابط حسنه با دنیا بود. همین بود که انگلیس و آمریکا سرنگونش کردند و کسی را سر کار آوردند که مطیع منافع‌شان باشد».

 



پوریا زراعتی به مانند بسیاری دیگر از فعالان سیاسی با زیرپا گذاشتن اصول اخلاقی و حرفه ای تنها به دنبال سیاه نمایی و دروغ پردازی علیه حکومت ج.ا.ا است، اینکه یک چنین شخصی سردبیر خبر برنامه اتاق خبر تلویزیون من وتو را برعهده دارد، جایی برای بحث درباره صدق اخبار و گزارش های منتشر شده توسط تلویزیون من و تو باقی نمی ماند./تمام




پی نوشت: «پوریا زراعتی» 34 ساله و متولد بابلسر در استان مازندران است. تحصیلات ابتدایی را در دبیرستان غیرانتفاعی معرفت بابلسر گذرانده است و از دانشگاه نوشیروانی بابل لیسانس مهندسی مکانیک را اخذ نموده است. پس از مهاجرت به بریتانیا در سال 2007، توانست کارشناسی ارشد در مهندسی مکانیک خود را از دانشگاه Brunel دریافت نماید. نامبرده در هنگام ورود به انگلستان تا مدتی به عنوان مشاور خرید و فروش در زمینه املاک و مستغلات اشتغال داشته و نهایتاً در آگوست 2010 همکاری خود با شبکه منوتو را آغاز نموده که تاکنون نیز در هر دو شغل مذکور فعالیت دارد.


مطالب مرتبط