main image
 2574    1399/11/10 1399/11/10

گاگیسم کارشناس من وتو و خنده های پوریا زراعتی به روایت امید دانا +تصویر

گاگیسم کارشناس من وتو و خنده های پوریا زراعتی به روایت امید دانا +تصویر


به گزارش ماهستیم؛ حضور امیر طاهری به عنوان تحلیلگر مسائل سیاسی در تلویزیون من وتو دستمایه طنز برای امید دانا شد؛ برنامه رودست این هفته به اظهارات کارشناس تلویزیون من و تو درباره توقیف کشتی تجاری کره جنوبی اختصاص داشت. ناآگاهی کارشناس برنامه و گاف های سریالی از جمله موضوعاتی است که در برنامه رودست به آن اشاره شد.

 

پوریا زراعتی، سردبیر برنامه اتاق خبر تلویزیون من و تو به توقیف کشتی تجاری کره جنوبی توسط ایران اشاره کرد و نظر کارشناس برنامه را در این باره جویا شد. امیر طاهری در پاسخ گفت: « آخرین دشمن که برای ما درست کردند کشور کره جنوبی بود، ما با کره چه مشکلی داریم؛ مگر ما راهزن دریایی هستیم! شعار نه شرقی نه غربی را سر می دهند ولی غرقی شدند یعنی از غربی دو کلمه غر و از شرقی کلمه قی را گرفتند و غرق شدند! این سیستم حکومتی در همه زمینه ها بد عمل می کند، ما حتی دولت بدی هم داشته باشیم مثل کینا جیونگ کینگ ... ».

 

امید دانا با اشاره به تحلیل کارشناس تلویزیون من وتو درباره توقیف کشتی کره جنوبی گفت: « بازی با کلمات و واژگان یعنی اینها کارشناس و تحلیلگر هستند!!؟ ماجرای توقیف کشتی کره جنوبی اولا به خاطر مسائل زیست محیطی بوده و بعد اینکه کره جنوبی چند سال است که پول ما را بلوکه کرده چون آمریکا اجازه نمی دهد، خیلی خوب حالا هم بروید به همان آمریکا بگویید که کشتی شما را رفع توقیف کند. اینکه برای خوشمزگی عنوان غرق را بکار می رود و پوریا زراعتی چنین خر کیف می شود این یعنی تلویزیون من وتو یک مهدکودک است».

 

امید دانا در ادامه می افزاید: « این مثلا تحلیلگران مسائل سیاسی حتی اسم رهبر کره شمالی را بلد نیستند؛ کینا جیونگ کینگ ... باور کنید این پوریا زراعتی هم بلد نیست و اشتباه امیر طاهری را تصحیح نمی کند چون او هم نمی داند

 




پوریا زراعتی در ادامه برنامه رودست به فرار محمدرضا شاه از ایران اشاره می کند و می گوید بعد از چهل سال همچنان خیلی از ایرانی ها به هنگام مشاهده خروج ایشان از ایران اشک می ریزند! گفتنی است تلویزیون من وتو مجموعه مستندها و برنامه های تلویزیونی در حمایت از حکومت منحوس پهلوی تهیه و تولید کرده است.

 

تحلیلگر مسائل سیاسی که خود گویی از طرفداران پهلوی و سلطنت طلب است گفت: « محمدرضا پهلوی ایران را ترک نکرد، به یک معنا می توان گفت که ایران محمدرضا را ترک کرد ....!».

 

امید دانا درباره این بخش از برنامه اتاق خبر تلویزیون من وتو گفت: « این حرف امیر طاهری جز زوال عقل دیگر چه معنای دیگری می تواند داشته باشد؛ امیدوارم که این طاهری طول عمر داشته باشد و در مهدکودک من وتو حضور داشته باشد تا ما همچنان به اینها بخندیم با این طرز تحلیل مسائل بین المللی»./تمام

مطالب مرتبط