main image
 641    1400/08/10 1400/08/10

لحظه شماری ایران اینترنشنال برای آغاز حمله نظامی به ایران

لحظه شماری ایران اینترنشنال برای آغاز حمله نظامی به ایران


به گزارش ماهستیم؛ پس ازخروج یکجانبه ایالات متحده امریکا از توافق بین المللی برجام، جمهوری اسلامی ایران نیز طبق مفاد مندرج در توافق اقدام به کاهش سطح همکاری ها و افزایش توان غنی سازی کرد. برخلاف تصور کاخ سفید، فشار حداکثری علیه ایران کارساز واقع نشد! این شکست تاریخی مدنظر دولت جدید قرار گرفت و جو بایدن رسما از بازگشت ایالات متحده امریکا به میز برجام سخن گفت!

 

دولت جو بایدن با این بهانه که اعمال تحریم ها علیه ایران مربوط به دوران ریاست جمهوری ترامپ بوده و ابطال آن نیز به نظر مجلس سنا و کنگره بستگی دارد، از جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد که سطح دسترسی بازرسان آژانس برای کنترل فعالیت هسته ای را افزایش داده و علاوه بر آن، اورانیوم تولیدی حاصل از غنی سازی 60 درصد را به کشور ثالث انتقال دهد. پاسخ دولت ابراهیم رئیسی به زیاده خواهی ایالات متحده امریکا سنجیده و منطقی است. جمهوری اسلامی ایران برای بازگشت به تعهدات خود انتظار دارد که ابتدا تحریم های دوران ترامپ علیه ایران لغو گردد.

 

دولت جو بایدن علیرغم اعتقاد و التزام به گفتگو، بمب افکن های B1 خود را بر فراز خلیج فارس به پرواز درآورد تا به زعم خود از اهرم فشار علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کند! با این حال تصمیم مقام های جمهوری اسلامی ایران تغییری نکرده و شرط لازم برای گفتگو و بازگشت به تعهدات، لغو تحریم های یکجانبه آمریکا اعلام شده است.

 

اما لحظه شماری مجریان و دست اندرکاران فارسی زبان تلویزیون ایران اینترنشنال برای آغاز جنگ مشمئز کننده است. این رسانه سعودی با دعوت از تحلیلگران خود، فضایی را برای مخاطب ترسیم کرد که در آن جمهوری اسلامی ایران بازیگر نقش بد بود!

 



اشکان صفایی، تحلیلگر تلویزیون ایران اینترنشنال با اشاره به اینکه مانورهای نظامی رژیم اسرائیل از سال 2005 برای مواجه با ایران در دستور کار قرار گرفته است، گفت: « حضور جنگنده های اسرائیلی برای اسکورت بمب افکن B1 آمریکا نشان از افزایش آمادگی ها برای مقابله با فعالیت هسته ای جمهوری اسلامی ایران دارد. رژیم اسرائیل برای سال 2022 خود را آماده حمله به تاسیسات اتمی ایران می کند چراکه مقام های اسرائیل معتقد هستند که فعالیت هسته ای ایران در نهایت منجر به ساخت بمب اتمی خواهد شد و طبیعتا امنیت اسرائیل دچار مشکل جدی خواهد شد».

 

تحلیلگر تلویزیون ایران اینترنشنال، اسکورت بمب افکن آمریکایی را نشان از افزایش آمادگی ارتش اسرائیل عنوان می کند!

 

دستاویز قرار دادن فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران و بهره برداری کشورهای متخاصم در حالی است که رژیم اسرائیل خود دارنده تسلیحات اتمی است و با توجه به سابقه تجاوزگری های این رژیم می توان گفت که اسرائیل خطر بالقوه برای صلح و امنیت منطقه است.

 

فرزاد ندیمی دیگر تحلیلگر تلویزیون ایران اینترنشنال به توان دفاعی کشورمان اشاره کرد، او پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران را قدرتمند توصیف کرد و تاکید کرد که این موضوع کار را برای نیروهای نظامی آمریکا و اسرائیل دشوار خواهد کرد. فرزاد ندیمی در ادامه انگشت اتهام را به سوی جمهوری اسلامی ایران دراز کرد و با کمال وقاحت گفت: « مقصر اصلی بروز هر اتفاقی حکومت ایران خواهد بود چراکه به تعهدات توافق برجام عمل نکرده است ».

 

منوشه امیر، رئیس سابق بخش فارسی رادیو اسرائیل در پاسخ به این سوال که تمهیدات اسرائیل برای مقابله با برنامه هسته ای ایران چه خواهد بود، گفت: « از بیست سال پیش که فعالیت هسته ای ایران آغاز شده تا الان سیاست اسرائیل در قبال آن هیچ تغییری نکرده است؛ اگر ایالات متحده در مقابله با برنامه ساخت سلاح هسته ای در کنار اسرائیل ایستاد که تکلیف مشخص است ولی اگر این کار نکرد، از آنجا که موضوع در ارتباط با امنیت اسرائیل است بنابراین ما خودمان دست به کار خواهیم شد. ما بمب های نسل جدید آمریکا را برای روز موعود نیاز داریم تا بتوانیم تاسیسات زیرزمینی ساخت سلاح اتمی را مورد هدف قرار دهیم. اسرائیل تنها اقدام و عمل خواهد کرد».

 

مجری تلویزیون ایران اینترنشنال با اشاره به اینکه مقام های رژیم اسرائیل تاکنون چندبار خطر دستیابی ایران به سلاح اتمی را اعلام کرده اند، از منوشه امیر سوال کرد که چرا آن هنگام تدابیر لازم برای مقابله با برنامه ساخت سلاح هسته ای در دستور کار قرار نگرفت!؟ رئیس سابق بخش فارسی رادیو اسرائیل در پاسخ به سوال مجری برنامه گفت: « آن زمان موضوع فعالیت هسته ای ایران جزو اولویت های اصلی ما نبود!».

 

پرواز تکراری بمب افکن های آمریکایی و ادعای مقام های رژیم اسرائیل درباره ساخت سلاح هسته ای بهانه نخ نما برای تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی ایران است؛ صرف نظر از دشمنی دیرینه صهیونیست ها باید گفت که آمریکا هیچگاه توان حمله نظامی به ایران را نخواهد داشت و چناچه مرتکب این خطا شوند در باتلاقی فرو خواهند رفت که بیرون آمدن از آن به مانند آنچه که در عراق و افغانستان شاهد بودیم، میسر نخواهد بود.

 

رژیم اسرائیل تصور می کند که ایالات متحده امریکا تمام قد به پشتیبانی از او اقدام خواهد کرد؛ روزگاری نه چندان دور عربستان سعودی نیز چنین تصوری از آمریکا داشت ولی حمله به تاسیسات نفتی آرامکو نشان داد که ایالات متحده امریکا بیش از آن چیزی که نشان می دهد، ترسو و بزدل است./تمام

مطالب مرتبط