main image
 543    1400/08/13 1400/08/13

دست خالی ایران اینترنشنال در تحلیل عملیات موفق نیروی دریایی سپاه پاسداران +تصاویر

دست خالی ایران اینترنشنال در تحلیل عملیات موفق نیروی دریایی سپاه پاسداران +تصاویر


به گزارش ماهستیم؛ ارتش ایالات متحده آمریکا هفته گذشته اقدام به سرقت محموله نفت ایران در دریای عمان کرد. با اینکه مقام های سیاسی کاخ سفید حاضر به اعتراف درباره واقعیت ماجرا نیستند، عصر امروز به وقت محلی فیلم عملیات نیروی دریایی سپاه پاسداران منتشر شد، انتشار این فیلم واکنش قابل تامل رسانه های بین المللی را به دنبال داشته است.

 

خبرنگار کانال 12 اسرائیل و نشریه The Jerusalem Post از عملیات سپاه پاسداران به عنوان تحقیر برای ارتش ایالات متحده امریکا یاد کردند، با این حال رسانه های معاند فارسی زبان اصل ماجرا را زیر سوال بردند! در همین رابطه می توان به تلویزیون ایران اینترنشنال اشاره کرد.

 

نیوشا صارمی، مجری تلویزیون ایران اینترنشنال با اشاره به این موضوع که در مکالمات رد و بدل شده میان نیروی دریایی سپاه و ناو آمریکایی، آنها [آمریکایی ها] به عملیات جاری در آب های بین المللی تاکید دارند، نقش ایالات متحده امریکا در همکاری برای سرقت نفتکش ایرانی را منکر شد! توجیه غیرمنطقی تلویزیون ایران اینترنشنال حکایت از آن دارد که دست دشمن برای عملیات روانی_رسانه ای خالی است.

 

آرش اعلایی، خبرنگار تلویزیون ایران اینترنشنال از واشنگتن با اشاره به طرح چند سوال برای پنتاگون و وزارت دفاع آمریکا گفت: «من چند سوال برای پنتاگون و وزارت دفاع فرستادم؛ اول پرسیدم که آیا ادعای ایرانی ها در دریای عمان صحیح است و دوم پرسیدم که آیا این وظیفه نیروی دریایی آمریکا است که فرضا برود دنبال نفت ایران!».

 



آرش اعلایی با تاکید بر اینکه وظیفه برخورد با نفتکش های متخلف، متوجه وزارت دادگستری امریکا است، ادعا کرد که اگر در گذشته تانکرهای حمل سوخت ایران و ونزوئلا توقیف شده اند، ناخدای آن نفتکش ها بوده اند که خود را تسلیم مقام های غربی کرده اند و گرنه هیچ عملیات نظامی درباره آنها صورت نگرفته است!!!   

 

لحظه توقیف کشتی گریس ۱ توسط نیروهای ویژه انگلیس که توسط بالگرد ویلدکت روی عرشه کشتی پیاده شدند.


با وجود انتشار فیلم برخورد نیروی دریایی سپاه با ناوهای آمریکایی، کاخ سفید همچنان منکر قضیه است! CBS در گزارش خود به نقل از دو مقام ارتش آمریکا [که نمی خواهند هویت شان فاش شود] گفته است که نیروهای ایرانی هفته گذشته یک نفتکش متعلق به ویتنام را را توقیف کرده اند! رسانه های معاند نیز با استناد به همین منابع نامعلوم، نقش ارتش تروریستی آمریکا در سرقت نفتکش ایرانی را منکر می شوند.

 

شکست ارتش آمریکا در برخورد با نیروی دریایی سپاه پاسداران چیزی نیست که رسانه های بیگانه براحتی از آن بگذرند؛ تلویزیون ایران اینترنشنال علت عقب نشینی [شکست] آمریکا را چنین عنوان می کند: « ارتش آمریکا فعلا درباره این موضوع صحبت نمی کند به خاطر اینکه تنش ها با ایران زیاد شده و امید برای اینکه جمهوری اسلامی به میز مذاکره بازگردد، وجود دارد!».

 



تحلیلگران اجاره ی تلویزیون ایران اینترنشنال علاوه بر انکار ماجرای رخ داده، به جمهوری اسلامی ایران اتهام تجاوزگری زدند! فرزین ندیمی در این باره گفت: « نفتکش ویتنام برای رهایی از حمله نیروی دریایی سپاه کرده درخواست کمک کرده بود، ناوهای آمریکایی با سرعت خود را به نفتکش ویتنام رساندند اما نفتکش ویتنام وارد آب های سرزمینی ایران شده بود و طبیعتا کاری از دست ارتش امریکا بر نمی آمد».

 

از همه جالب تر اینکه ایران اینترنشنال این اتفاق را به سالروز 13 آبان گره زده و آن را اقدام تبلیغاتی حکومت ایران عنوان می کند.

 

جمشید برزگر دیگر تحلیل گر اجاره ی تلویزیون ایران اینترنشنال با خزعبلات خود، کتاب داستان ایران اینترنشنال درباره ماجرای برخورد نیروی دریای سپاه با ناوهای آمریکایی را به پایان رساند. او ادعا کرد که در فیلم منتشر شده خبری از نفتکش اول نیست!

 



این توجیه ابلهانه در حالی است که ما می دانیم نیروی دریایی ارتش آمریکا اقدام به سرقت محموله نفت متعلق به جمهوری‌اسلامی ایران در دریای عمان کرده و با انتقال محموله نفت به یک نفتکش دیگر آن را به سوی مقصدی نامعلوم هدایت می کرد. خوشبختانه ساعاتی بعد با حضور به موقع نیروی دریایی سپاه پاسداران و انجام عملیات، نفتکش دوم به تصرف ایران درآمد، هر چند نیروهای متجاوز آمریکایی با افزودن به توان عملیاتی خود درصدد بازپس گیری نفتکش بر آمدند اما نیروهای سپاه تلاش آنها را ناکام گذاشتند.

 

این حجم انبوه از خزعبلاتی که ایران اینترنشنال و تحلیلگران آن به خورد مخاطب دادند، در شرایطی است که جمهوری اسلامی ایران اقدام به انتشار اسناد و تصاویر نحوه برخورد نیروی دریایی سپاه با نیروی دریایی ارتش آمریکا کرده است! تصور کنید اگر فیلم وجود نداشت ..../تمام

مطالب مرتبط