main image
 510    1400/08/13 1400/08/13

محمدعلی طاهری می تواند کانادایی ها را فریب دهد?/ نظر طاهری درباره همدستان ش در ایران

محمدعلی طاهری می تواند کانادایی ها را فریب دهد?/ نظر طاهری درباره همدستان ش در ایران


به گزارش ماهستیم؛ عده ای او را دکتر صدا می زنند، برخی از او به عنوان کارشناس فرادرمان یاد می کنند و برخی دیگر معتقد هستند که او معجزه می کند! خودش هم نمی داند که دقیقا چه کاری انجام می دهد. محمدعلی طاهری همچنان از ارائه تعریف مشخص و دقیق درباره عرفان حلقه طفره می رود!

 

محمدعلی طاهری در اسفندماه سال 1398 از زندان آزاد شد، بعد از چند ماه به کانادا نقل مکان کرد، او بعد از دو سال زندگی در تورنتو کانادا برای اولین بار با تلویزیون ایران اینترنشنال مصاحبه کرده است. علیرغم اینکه خبرنگار ایران اینترنشنال مشتاق طرح مسائل و مباحث سیاسی و امنیتی درباره پرونده محمدعلی طاهری بود اما او تا آنجا که فرصت داشت به تبلیغ درباره عرفان حلقه پرداخت!

 

محمدعلی طاهری در بخش ابتدایی مصاحبه با اشاره به راه اندازی آکادمی طاهری گفت: « عرفان حلقه سابقه طولانی حدود 40 سال دارد. من در خارج از کشور این فرصت را داشتم که شرح کامل و جدید از عرفان حلقه ارائه دهم. ما مجموعه ای از دانش ها را آموزش می دهیم که در نوع خود یک افق جدید از علم است. مجموعه فعالیت های من تا پیش از دستگیری بیشتر معطوف به این مسئله بود که عامه مردم یک دانش مقدماتی از عرفان حلقه داشته باشند و اکنون این دانش قرار است در سطح بالاتری آموزش داده شود».

 

اشاره محمدعلی طاهری به راه اندازی آکادمی و تاکید بر اینکه عرفان حلقه در سطح مقدماتی به اعضا آموزش داده شده می تواند دال بر این موضوع باشد که او بار دیگر قصد سوء استفاده از ماجرای عرفان حلقه دارد. خصوصا اینکه او به دنبال راه اندازی واحد علوم کیهان شناسی شعوری در سطح دانشگاهی است!

 

هنگامی که خبرنگار ایران اینترنشنال از محمدعلی طاهری درباره سرنوشت شاگردان ش [همدستان] سوال کرد، او ترجیح داد به این سوال پاسخ کوتاه دهد! محمدعلی طاهری در این باره گفت: « بله هستند! تعدادی هستند که در سال های گذشته پرونده قضائی برای آنها درست شده. اینها هستند، عده ای هستند!!!».

 

نکته جالب در خصوص مصاحبه محمدعلی طاهری با تلویزیون ایران اینترنشنال اشاره وی به ماهیت عرفان حلقه است. همچنان که پیشتر اشاره شد علیرغم گذشت یک دهه، همچنان تعریف مشخص و دقیق از عرفان حلقه ارائه نشده است، محمدعلی طاهری در بخش پایانی مصاحبه در پاسخ به سوال خبرنگار تلویزیون ایران اینترنشنال درباره عرفان حلقه گفت : «معتقدم که عرفان حلقه و موسسه آن در ایران در حوزه فرهنگ و امور فرهنگی فعالیت داشته است! به طور کلی در نظام های دیکتاتوری این رویه وجود دارد که نظام حاکم شیوه فکری دیگران را نمی پسندند!».

 



علیرغم ادعای محمدعلی طاهری درباره فعالیت فرهنگی مکتب عرفان حلقه باید گفت که نامبرده با راه اندازی مجالس مختلط و دخالت در امور پزشکی به بیمارن وعده درمان می داد، در یک دهه پیش این وعده موجب گستردگی شبکه عرفان حلقه و افزایش اعضا آن در ایران شد. محمدعلی طاهری البته در مباحث دینی نیز نظریاتی را مطرح کرد که اساسا برخلاف آموزه های دینی و قرآنی بود./تمام

مطالب مرتبط