main image
 486    1400/08/18 1400/08/18

بی اعتنایی به فراخوان های اپوزسیون در خارج از کشور

بی اعتنایی به فراخوان های اپوزسیون در خارج از کشور


به گزارش ماهستیم؛ یکی از انتقادهایی که در طول سال های گذشته همواره علیه اپوزسیون مطرح بوده، رشد قارچ گونه گروه ها و سازمان های سیاسی است که به طمع پول و شهرت تاسیس می شوند. در اغلب موارد تعداد اعضا این گروه ها از عدد انگشتان یک دست فراتر نمی رود! این موضوع سبب شده تا حتی ایرانی های ساکن خارج از کشور به نسبت سال های گذشته کمتر پیگیر بیانیه ها و فراخوان گروه ها و سازمان های سیاسی اپوزسیون باشند.

 

در حالی که ایرانی های ساکن خارج از کشور برای فراخوان امثال افرادی چون شیرین عبادی، مسیح علینژاد … تره خُرد نمی کنند، سازمان انقلاب زنانه در حمایت از «سپیده قلیان» فراخوان برگزاری تجمع صادر کرد! مطابق انتظار استقبال چندانی از این فراخوان صورت نگرفت.

 

انقلاب زنانه با انتشار بیانیه ی در کیهان لندن [بلندگوی تبلیغاتی سلطنت طلبان] به موضوع دستگیری سپیده قلیان پرداخت. نکته جالب اینکه این به اصطلاح سازمان سیاسی از علت دستگیری سپیده قلیان بی اطلاع است!

 

سپیده قلیان از زندانیان سیاسی_امنیتی است که در آبان ماه سال 1397 همراه ۲۰ نفر از کارگران هفت‌تپه در شهرستان شوش بازداشت شد، نامبرده به جرم اقدام علیه امنیت ملی، عضویت در گروه لگام، فعالیت تبلیغی علیه نظام ج.ا.ا و نشر اکاذیب به 19 سال زندان محکوم شد که در نهایت این حکم در دادگاه تجدیدنظر به پنج سال حبس تعزیری کاهش یافت.

 

سپیده قلیان در 28 خرداد سال جاری به بهانه شیوع بیماری کرونا مرخصی دریافت کرد؛ انتظار می رفت که با پایان مرخصی، او به زندان مرکزی بوشهر مراجعه کند اما ترجیح داد بازگشت اش به زندان همراه با غوغا و جنجال باشد!

 

به دنبال عدم مراجعه سپیده قلیان، ضابط قضائی در مورخه 19 مهرماه جهت دستگیری وی اقدام کرد.

 

سپیده قلیان با علم به اینکه توسط ضابط قضایی بازداشت خواهد شد، اقدام به تهیه فیلم کرد. او در این فیلم ادعای قبلی خود درباره شرایط زندان و نگهداری زندانیان را تکرار کرد، سپیده قلیان همانند نرگس محمدی به موضوع آزار و اذیت زندانیان زن اشاره کرد و مدعی شد که اگر او  نیز به زندان بازگرداننده شود مورد تجاوز جنسی قرار خواهد گرفت! [1]

 

سازمان سیاسی «انقلاب زنانه» در ادامه خواستار برگزاری تجمع اعتراضی شد و نوشت: « بدینوسیله انقلاب زنانه اعلام می‌دارد که مسئولیت امنیت جان سپیده قلیان به عهده جمهوری اسلامی است و همه انسان‌های آزادیخواه، فعالین جنبش‌های اعتراضی، رسانه‌ها و سازمان‌ها و نهادها مدافع حقوق انسانی را فرا می‌خواند تا به حمایت از سپیده قلیان با تمام قوا، در سراسر جهان، در داخل و خارج کشور تمام نیروی خود را به کار بگیرند»./تمام





 [1] عنوان خبر: سپیده قلیان دستگیر شد/ رسانه های بیگانه: ممکن است او مورد تجاوز قرار گیرد یا کشته شود! کد خبر: 44818 لینک خبر: اینجا



مطالب مرتبط