main image
 454    1400/08/15 1400/08/15

جزئیات بازداشت عسل محمدی و هیراد پیربداغی

جزئیات بازداشت عسل محمدی و هیراد پیربداغی


به گزارش ماهستیم؛ لطف و رافت دستگاه قضائی کشور در خصوص مجرمان امنیتی_سیاسی از آن جهت چالش برانگیز است که اغلب این افراد در ایام مرخصی یا آزادی اقدام به ارتباط با رسانه های بیگانه کرده و آگاهانه اخبار و اطلاعات غلط را در اختیار آنها قرار می دهند.

 

با شیوع بیماری کرونا و اعطای مرخصی به زندانیان سیاسی_امنیتی، موج گسترده ی از اخبار و شایعات درباره وضعیت زندانیان و شرایط نگهداری آنها منتشر گردید. در طول دو سال گذشته برخی از زندانیان سیاسی_امنیتی پس از آزادی از زندان ادعا کردند که در زندان های کشور اصول اولیه بهداشتی رعایت نمی شود و مسئولان زندان عامدانه زندانیان را در معرض ابتلا به بیماری کرونا قرار داده اند! [1]


پس از نرگس محمدی، محمد نوریزاد و سپیده قلیان گویا اکنون نوبت به فعالین به اصطلاح حقوق کارگری رسیده! عسل محمدی و هیراد پیربداغی علیرغم تعهد کتبی، در ایام مرخصی با رسانه های بیگانه ارتباط برقرار کرده و همان روال قبلی را در پیش گرفته اند. گفتنی است عسل محمدی و هیراد پیربداغی پیشتر به دلیل فعالیت تبلیغی علیه نظام ج.ا.ا به زندان محکوم شده بودند.

 

رسانه های معاند با انتشار خبر دستگیری عسل محمدی و هیراد پیربداغی نوشتند: « نیروهای امنیتی روز شنبه ۱۵ آبان‌ماه پس از تفتیش منزل هیراد پیربداغی اقدام به بازداشت او کردند. یک منبع مطلع به هرانا گفت که شواهد نشان‌ می دهد نیروهای امنیتی به طور خشونت آمیزی به منزل هیراد پیربداغی هجوم برده اند».


عسل محمدی در کنار سپیده قلیان



انتشار اخبار دروغ توسط آرش صادقی [زندانی سیاسی سابق] و حمیدرضاتقی پور [مدیرمسئول آژانس حقوق بشر ایران]

 

ادعای رسانه های معاند در خصوص هجوم و یا رفتار خشونت آمیز ضابط قضائی به هیچ عنوان صحت ندارد؛ همچنان که پیشتر گفته شد تکرار رویه قبل و ارتباط با رسانه های بیگانه علت بازداشت عسل محمدی و هیراد پیربداغی است. رسانه های معاند فارسی زبان همچنین مدعی شدند که هیراد پیربداغی به مکانی نامعلوم منتقل شده است که اندکی بعد این عبارت را تصحیح کردند! هرانا ساعاتی بعد اعلام کرد که این دو به بند 209 بازداشتگاه اوین منتقل شده اند. /تمام

مطالب مرتبط