main image
 694    1400/08/20 1400/08/20

دادگاه بین المللی آبان ماه/ سیرک اپوزسیون با همکاری نهادهای غربی به ابتذال حقوقی ختم شد! +تصاویر

دادگاه بین المللی آبان ماه/ سیرک اپوزسیون با همکاری نهادهای غربی به ابتذال حقوقی ختم شد! +تصاویر


به گزارش ماهستیم؛ همکاری اپوزسیون خارج از کشور با نهادها و مجامع به اصطلاح حقوق بشری وارد فاز تازه شده است، پس از انتشار گزارش های فصلی در خصوص موضوع نخ نمای نقض حقوق بشر در ایران، اکنون دادگاه فرمایشی علیه جمهوری اسلامی ایران تشکیل می شود! در همین رابطه می توان به دادگاه اعدام زندانیان سال 67 و دادگاه بین المللی آبان اشاره کرد.

 

به دنبال افزایش یکباره نرخ بنزین در آبان ماه 98 اغلب شهرهای کشور دچار ناآرامی شد. هرچند در ساعات ابتدایی جریان اعتراض ها با آرامش پیش می‌رفت اما با ورود رسانه های بیگانه و عوامل میدانی آنها، اعتراض ها از حالت مسالمت آمیز خارج شد و آن وقایع رخ داد.

 

علیرغم رسیدگی نهادهای مسئول و دستور رهبر معظم انقلاب در خصوص جبران خسارت های وارده به مردم بی گناه، اپوزسیون کاسه داغ تر از آش شده و درصدد جستجوی حقایق ناگفته است! به نظر می رسد که هدف اپوزسیون از تشکیل این دادگاه ها، تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی و اعمال فشار علیه جمهوری باشد.

 

دادگاه بین المللی آبان مانند دادگاه اعدام زندانیان سال 67 [1] به صورت زنده از اینستاگرام و یوتوب پخش می گردد.

 

موضوع قابل تامل درباره دادگاه آبان تریبونال اینکه شاکی و شاهد در یک جایگاه قرار گرفته اند و از آن مسخره تر اینکه شاهدان این به اصطلاح دادگاه بین المللی افرادی بدون هویت مشخص هستند! یعنی تصور کنید افرادی در جایگاه شهود قرار می گیرند که هویت واقعی آنها معلوم نیست و می توانند هر آنچه می خواهند علیه جمهوری اسلامی ایران شهادت دهند.

 

آیا ساز و کار مشخص برای راستی آزمایی اظهارات این افراد در نظر گرفته شده است!؟

 

از نکات قابل تامل دیگر درباره دادگاه به اصطلاح بین المللی آبان حضور «مسیح علینژاد» در جایگاه شهود است! به گزارش سایت BBC فارسی او با حضور در جایگاه شهود گفته است: « خانواده 25 نفر از کشته شدگان نزد او شهادت داده اند که گلوله های ماموران جمهوری اسلامی به سر و قلب عزیزان شان شلیک شده است!».

 

ادامه حیات سیاسی مسیح علینژاد با حضور در این دادگاه میسر شد


همچنان که ملاحضه می شود تمام ساز و کارهای در نظر گرفته شده برای دادگاه بین المللی آبان علیه جمهوری اسلامی ایران طراحی و تدارک دیده شده است؛ همچنان که پیشتر گفته شد همکاری مجامع غربی با اپوزسیون خارج از کشور در شکل گیری این دادگاه حائز اهمیت است.

 

بنگاه خبرپراکنی BBC نوشت: « در لندن ۴۵ شاهد اعتراض‌های آبان ۱۳۹۸ از امروز تا چهار روز دیگر در حضور شش حقوق‌دان مستقل بین‌المللی شهادت خواهند داد».


شاهد شماره 185بدون ارائه سند دستور  کتبی امام  جمعه این ادعا را مطرح کرد

 

در خصوص حوادث آبان 98 نهادهای ذیربط گزارش های مربوط به حوزه خود را تکمیل کرده اند و حتی در دادگاه بین المللی آبان نیز به آن استناد شده است، این موضوع نشان می دهد که علیرغم جنجال آفرینی ها اما نهادهای مسئول هیچ چیزی را کتمان نکرده اند!

 

خانواده کشته شدگان ادعا می کنند که در طول این سال ها همواره مورد آزار، فشار و تهدید قرار گرفته اند و رفتار آنها توسط نهادهای امنیتی کنترل می شود! جالب است که این اتهام ها در حالی مطرح می شود که آنها با صورت پوشانده [به ظاهر از داخل ایران] در ارتباط تصویری با دادگاه بین المللی آبان هستند و حتی این ارتباط اینترنتی برای لحظه ی قطع نمی شود!

 

اگر این ادعا درست بود، آنها اجازه یا توان برقراری ارتباط اینترنتی داشتند!؟/تمام





[1] حدود سه ماه پیش رسانه های فارسی زبان از دستگیری فردی به نام «حمید نوری» توسط پلیس امنیت سوئد خبر دادند، بنابر گزارشبی بی سی فارسی، این فرد به ظن دخالت در اعدام‌های تابستان سال ۱۳۶۷دستگیر شده است. از آنجا که موضوع پرونده اعدام عوامل سازمان تروریستی منافقین است، عوامل این سازمان با حضور در جلسات دادگاه و بیان شهادت به دنبال ایجاد جو روانی سنگین علیه جمهوری اسلامی ایران هستند؛ آنها خواهان دریافت غرامت و محکومیت جمهوری اسلامی ایران در جریان اعدام های سال 1367 هستند!

پی نوشت: پیشتر رضا پهلوی و محمد مصطفایی درصدد برگزاری دادگاه هایی این چنین علیه جمهوری اسلامی ایران بودند اما تلاش آنها ناموفق بود و به عکس یادگاری مقابل دادگاه بین المللی لاهه ختم شد!

مطالب مرتبط