main image
 594    1400/09/11 1400/09/11

ایران اینترنشنال: حکومت ایران به دنبال خرید وقت و ساخت بمب هسته ای است +تصویر

ایران اینترنشنال: حکومت ایران به دنبال خرید وقت و ساخت بمب هسته ای است +تصویر


به گزارش ماهستیم؛ التزام کشورهای عضو برجام در عمل به تعهدات خود یکی از ایرادهای اساسی این توافق است، بر اساس توافق برجام قرار بود تحریم های مرتبط با فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران لغو و کشورهای اروپایی درگاه های مبادلاتی خود را برای تجارت با ایران باز کنند. ساز و کارهای در نظر گرفته شده در خصوص تعهدات متقابل کشورها درباره یکدیگر چنان بود که از همان ابتدا کشورهای غربی شروع به بد عهدی کردند.

 

با خروج یکجانبه ایالات متحده امریکا از برجام و اعمال تحریم های همه جانبه شرایط پیچیده شد، انتظار می رفت که جمهوری اسلامی ایران نیز در اقدام تلافی جویانه از برجام خارج  شود اما در عوض  این فرصت را در اختیار کشورهای اروپایی قرار داد تا در غیاب آمریکا به تعهدات خود عمل کنند. متاسفانه کشورهای اروپایی به تعهدات خود پایبند نبودند، در نهایت جمهوری اسلامی ایران قدم به قدم مطابق متن برجام تعهدات خود را کاهش داد.

 

با روی کار آمدن دولت بایدن، این کشور خواهان بازگشت به میز برجام است! نکته قابل تامل اینکه آمریکایی ها انتظار دارند که جمهوری اسلامی ایران ابتدا به تعهدات خود در قبال برجام عمل کند سپس موضوع لغو تحریم ها در کنگره آمریکا مطرح و چناچه سناتورهای آمریکایی موافق بودند تحریم ها لغو می گردد! بالطبع پاسخ جمهوری اسلامی ایران در این رابطه منفی است.

 

فضایی که رسانه های وابسته به نظام سلطه برای افکار عمومی جهان ترسیم می کنند القاء این مطلب است که نگرانی کشورهای جهان دستیابی جمهوری اسلامی ایران به سلاح هسته ای است، آنها حضور تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات برجام را خرید زمان برای دستیابی به سلاح هسته ای ارزیابی می کنند.

 

تلویزیون ایران اینترنشنال نیز در همراهی با رسانه های بیگانه چنین تصویری از  مذاکرات برجام ارائه می دهد. تحلیلگر این شبکه در ویژه برنامه ی که به مذاکرات هسته ای اختصاص داشت، گفت: « طرف غربی در مذاکرات جدی است اما لزوما نمی خواهند آخر این هفته به نتیجه برسد، معمولا اگر تیم مذاکره کننده ایران قرار نباشد آخر هفته به پایتخت بازگردد این یعنی مذاکرات در حال پیشرفت است ولی اگر آخر هفته ایرانی ها تصمیم به سفر گرفته و بیانیه تند صادر کنند نشان می دهد که ایران از مذاکرات به صرف اتلاف وقت استفاده کرده است. بنابراین در دو سه روز آینده مشخص می شود که آیا ایران به دنبال مذاکره واقعی هست یا خیر».

 

تحلیلگر تلویزیون ایران اینترنشنال بدون اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از توافق برجام و اعمال تحریم های همه جانبه علیه ایران خاطرنشان کرد که اگر جمهوری اسلامی ایران به اتلاف وقت ادامه دهد ممکن است عواقب جدی به دنبال داشته باشد. به نظر می رسد که هدف ایران اینترنشنال مشروعیت بخشیدن به هرگونه ماجراجویی کشورهای غربی باشد، خصوصا اینکه رژیم صهیونیستی اخیرا جمهوری اسلامی ایران را تهدید به حمله نظامی کرده است.

 



فرشته پزشک، تحلیلگر ایران اینترنشنال در این باره گفت: « ... بر کسی پوشیده نیست که فضا بدبینانه هست و علیرغم تلاش غربی ها اما طرف ایرانی جدیت لازم در مذاکرات را ندارد و می دانیم که مشکل ایالات متحده امریکا با ایران صرفا موضوع برنامه هسته ای نیست و نشانه هایی است که اگر مذاکرات شکست بخورد، آنوقت چه تنش هایی بوجود خواهد آمد؛ در واقع این یک پیام به ایران است که بگویند صبر و تحمل آمریکا اندازه دارد و اگر به نقطه قرمز برسد دیگر قابل بازگشت نخواهد بود و عواقبی را به دنبال خواهد داشت!».

مطالب مرتبط