main image
 537    1400/09/14 1400/09/14

روایت ایران اینترنشنال از صدای انفجار در آسمان نطنز

روایت ایران اینترنشنال از صدای انفجار در آسمان نطنز


به گزارش ماهستیم؛ خبرگزاری ایسنا شامگاه دیشب با اعلام خبر وقوع انفجار در نطنز از شنیده شدن صدای شبیه به انفجار در منطقه بادرود خبر داد؛ این خبرگزاری در ادامه خاطرنشان کرد که بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از منطقه، شلیک موشک پدافندی در آسمان منطقه بادرود با هدف آزمایش واکنش سریع نسبت به تهاجم احتمالی شلیک و با هدایت سایت پدافندی منطقه در آسمان منفجر شده است.

 

 با این حال رسانه های معاند فارسی زبان به بهره برداری سیاسی از خبر پرداختند. تلویزیون ایران اینترنشنال با قطع روال عادی برنامه های خود به موضوع انفجار در نطنز پرداخت، این رسانه به اصطلاح خبری تحلیلگران خود را به صف کرد تا در یک نمایش عوام فریبانه، شرایط را به گونه ی تحلیل و تفسیر کنند که گویا اسرائیل حمله به تاسیسات اتمی ایران را آغاز کرده است.

 

هوشنگ حسن یاری، کارشناس مسائل نظامی در مصاحبه با تلویزیون ایران اینترنشنال گفت: « ابتدا باید اخبار را از رسانه های غربی دنبال کرد چون جمهوری اسلامی به مردم خود دروغ می گوید، در روزهای آتی باید منتظر تصاویر ماهواره ی باشیم که رسانه های بین المللی آن را منتشر خواهند کرد. او در ادامه تاکید کرد که مذاکرات وین راه به جایی نخواهد برد و حمله اسرائیل علیه تاسیسات هسته ای ایران با قدرت بیشتری ادامه خواهد داشت.

 

مهدی مهدوی آزاد، روزنامه نگار مستقل در مصاحبه با ایران اینترنشنال گفت: « .... به هیچ وجه موضوع آزمایش پدافند هوایی مطرح نبوده بلکه یک اقدام خرابکارانه از سوی اسرائیل علیه تاسیسات هسته ی ایران صورت گرفته است . خبرگزاری های داخل ایران نمی خواهند حقایق را منتشر کنند.

 

مجری تلویزیون ایران اینترنشنال با اشاره به اینکه برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران به تدریج فضا را به سمت جنگ و درگیری نظامی سوق خواهد داد، گفت: « احتمال برخورد نظامی با توجه به برنامه هسته ای ایران روز به روز بیشتر می شود. نه تنها کشورهای غربی بلکه روسیه و چین هم در برابر خواسته های ایران نمی توانند کاری از پیش ببرند و این موضوع به ناامیدی و نگرانی از مذاکرات دامن خواهد زد».  

 

فررزین ندیمی، کارشناس مسائل نظامی با اشاره به وقوع انفجار در منطقه بادرود خاطرنشان کرد که در حوالی این منطقه یک سیستم پدافند هوایی غیرفعال وجود دارد که ممکن است برای آزمایش توان پدافندی، دوباره تجهیز شده باشد. او در ادامه افزود: « اینکه صدای انفجار ناشی از شلیک موشک به پهباد خودی بوده یا در جواب به حمله پهبادی اسرائیل، به هیچ وجه با قاطعیت نمی توان گفت و هنوز ابهاماتی مطرح است که تنها با خبر تکمیلی رسانه های غربی می توان به حقیقت ماجرا پی برد./تمام

مطالب مرتبط