main image
 673    1400/09/22 1400/09/22

سوء قصد تکراری، این بار گوهر عشقی + تصاویر

سوء قصد تکراری، این بار گوهر عشقی + تصاویر


به گزارش ماهستیم؛ 9 آبان 1391 ستار بهشتی به جرم انتشار محتوای مجرمانه در شبکه های اجتماعی توسط پلیس فتا دستگیر شد. این جوان 32 ساله چند روز بعد به دلایل نامعلوم فوت کرد! با انتشار خبر فوت ستار بهشتی، جماعت فرصت طلب به منزل گوهر عشقی هجوم برده و از این واقعه ناگوار به نفع خود بهره برداری سیاسی کردند. محمد نوری زاد، نرگس محمدی، گیتی پورفاضل و .... از جمله کسانی بودند که به بهانه های مختلف با حضور در منزل گوهر عشقی به عقده گشایی علیه نظام پرداختند.

 

علیرغم ورود دستگاه قضائی کشور به پرونده فوت ستار بهشتی و انجام تحقیقات گسترده درباره علت فوت، [1] رسانه های معاند فارسی زبان و پیاده نظام آنها تلاش کردند تا کل ماجرا به صورت یک جریان هدفمند برای حذف افراد روایت شود؛ بر این اساس گفته شد که حکومت جمهوری اسلامی ایران به صورت سازماندهی شده اقدام به حذف فیزیکی مخالفان می کند!

 

خانواده ستار بهشتی تحت تاثیر این اظهارات رفتاری مشابه از خود بروز دادند؛ آنها با ایراد اتهام علیه مقام های ارشد جمهوری اسلامی ایران از سازمان های به اصطلاح حقوق بشری درخواست کمک کردند! گوهر عشقی حتی به دونالد ترامپ [رئیس جمهور سابق آمریکا] نامه نوشت و طلب کمک کرد!

 

با گذشت حدود 9 سال از فوت ستار بهشتی بازی های سیاسی حول این پرونده ادامه دارد، در تازه ترین این موارد می توان به انتشار گسترده تصویر گوهر عشقی اشاره کرد! رسانه های معاند فارسی زبان به نقل از خانواده ستار بهشتی مدعی هستند که به جان گوهر عشقی سوء قصد شده است! بنگاه خبرپراکنی انگیس، تلویزیون فارسی صدای آمریکا، ایران اینترنشنال، تلویزیون ایران فردا و بسیاری دیگر از رادیو و تلویزیون های بیگانه این خبر را منتشر کردند.

 



سوء قصد به جان مادر ستار بهشتی به همان اندازه مضحک است که باور کنیم به جان محمد نوری زاد نیز سوء قصد شده است. گفتنی است محمد نوری زاد چند سال پیش با انتشار تصاویری از خود اعلام کرد که از یک حادثه رانندگی ساختگی، جان سالم به در بُرده است! او درباره این حادثه نوشت: « من هنوز زنده ام. همین آیا مهم نیست؟».


 

مطلب آرش سیگارچی از کارمندان تلویزیون فارسی صدای آمریکا


علیرغم اینکه گوهر عشقی و اعضای خانواده او پای ثابت مصاحبه با رادیو و تلویزیون های بیگانه هستند اما دستگاه قضائی کشور علیه این افراد و دیگر خانواده زندانیان سیاسی و امنیتی [که رفتار مشابه دارند] طرح دعوی نکرده است. پر واضح است که حادثه رخ داده شده برای گوهر عشقی هیچ ارتباطی با حکومت ندارد و تماما یک بازی کثیف سیاسی در ادامه بهره برداری از پرونده فوت ستار بهشتی است./تمام





[1] بر اساس حکم صادره از سوی دادگاه، قاتل ستار بهشتی به اتهام ایراد ضرب و جرح عمدی و آزار و اذیت موضوع ماده 578 کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی مصوب 1375 به سه سال حبس تعزیری و همچنین به موجب ماده 23 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 به دو سال اقامت اجباری در برازجان محکوم شده است. دادگاه رسیدگی‌کننده همچنین با استناد به ماده 608 کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی مصوب 1375، قاتل ستار بهشتی را به اتهام توهین و فحاشی به 74 ضربه شلاق محکوم کرده است.




مطالب مرتبط