main image
 984    1400/10/02 1400/10/02

بوی فتنه از شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان/هشدار به معلمان و خانواده دانش آموزان

بوی فتنه از شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان/هشدار به معلمان و خانواده دانش آموزان


به گزارش ماهستیم؛ لایحه نظام رتبه بندی معلمان در سال 1399 به پیشنهاد وزیر آموزش و پرورش در هیات وزیران مطرح و به اتفاق آراء تصویب شد، این لایحه در واپسین روزهای سال تقدیم مجلس شورای اسلامی گردید. علیرغم گذشت حدود دو سال همچنان خبری از اجرای طرح رتبه بندی معلمان نیست، این موضوع یک فرصت بی نظیر برای مخالفان و دشمنان نظام چ.ا.ا بوجود آورده است.

 

ما با رصد گفتگوها و تعاملات فعالان صنفی معلمان با اپوزسیون و رسانه های خارج از کشور توانسته ایم به اطلاعات ارزشمند از ارتباط ها، اهداف و برنامه ریزی ها دست پیدا کنیم؛ به نظر می رسد یک فعالیت گسترده و هماهنگ علیه کشور در جریان است. گفتنی است پس از ناکامی دشمنان در ماجرای اعتراض کشاورزان اصفهانی این بار قرار است طرح رتبه بندی معلمان دستاویزی برای ایجاد هرج و مرج در کشور شود.

 

شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان متشکل از 21 نماینده از کانون های صنفی سراسر کشور برای روزهای 20 و21 آذر اعتصاب سراسری را خواستار شده بود. پر واضح است که بیانیه ها، فراخوان های شورای هماهنگی با نظر و تایید نهایی برخی افراد در داخل کشور [که در ادامه به اسامی آنها اشاره خواهیم کرد] منتشر می شود.

 

Clube House مهم ترین بستر ارتباط فعالان صنفی معلمان با جامعه هدف است، چند روز پیش در یکی از اتاق های کلاب هاوس با عنوان "اعتراضات سراسری معلمان_گزارشی از تجمع سراسری امروز دوشنبه 22 آذر"، برگزارکنندگان گزارش مفصل از تجمع معلمان در شهرهای ایران به سمع مخاطبان رساندند. مدیریت این اتاق را دو معلم اخراجی و بدسابقه به نام های محمد حبینی و محمود بهشتی لنگرودی برعهده داشتند.

 

علیرغم اینکه طرح رتبه بندی معلمان آنچنان که خود ادعا دارند یک مطالبه صنفی است اما جالب است که بدانید عوامل ضدانقلاب و دست اندرکاران رسانه های ماهواره ی فارسی زبان حضوری فعال در اتاق های گفتگو دارند!

 

اتاق گفتگو ذکر شده که بیش از 460 نفر در آن حضور داشتند، روز دوشنبه 22 آذر ماه از ساعت حدود 20:30 دقیقه آغاز و تا 2 بامداد ادامه داشت. علاوه بر برگزارکنندگان اتاق، جمشید برزگر (تحلیلگر سیاسی بی بی سی، من و تو و  اینترنشنال)، نیکی محجوب (خبرنگار و تحلیلگر تلویزیون اینترنشنال)، تقی رحمانی (تحلیلگر سیاسی و همسر نرگس محمدی)، روزبه بوالهری (تهیه کننده برنامه کارنامه در رادیو فردا) و نجات بهرامی (تحلیلگر تلویزیون اینترنشنال- ساکن استانبول ترکیه) نیز حضور داشتند.

مطالب مطرح شده در اتاق های گفتگوی فعالان صنفی معلمان حاکی از آن است که این افراد به جای پیگیری اجرای طرح رتبه بندی، بیشتر دنبال حاشیه و جنجال آفرینی علیه نظام ج.ا.ا هستند! از جمله مواردی که در اتاق گفتگو به آن تاکید شد، موضوع ادامه اعتصاب ها و عدم حضور در کلاس های درس بود! حتی پیشنهاد شد که در گام های بعدی دانش آموزان و خانواده های آنان نیز به تجمع های اعتراضی بپیوندند!

 

همچنان که گفته شد عوامل ضدانقلاب و تحلیلگران رسانه های معاند فارسی زبان در اتاق های گفتگو مربوط به فعالان صنفی معلمان حضور پر رنگ دارند؛ پر واضح است حضور اپوزسیون نه برای حمایت از معلمان کشور بلکه  در عمل برای سوء استفاده و ایجاد بحران در کشور است، همچنان که در جریان اعتراض به کم آبی در اصفهان عمل کردند!

 

پیشنهاد عدمگ برگزاری کلاس درس و حضور دانش آموزان و خانواده های آنان در تجمعات از سوی افرادی که خود را نمایندگان معلمان می دانند، نشان می دهد که این جماعت نه دلشان برای معلمان [که خواهان اجرای طرح رتبه بندی هستند] سوخته و نه برای دانش آموزانی که بیش از یکسال به صورت مجازی پای کلاس درس بوده اند!

 

محمد حبیبی و محمود بهشتی لنگرودی طبق چه معیار و اساسی خود را نمایدگان معلمان کشور معرفی کرده اند!؟ این جماعت با همکاری ضدانقلاب و رسانه های معاند فارسی زبان به دنبال برگزاری تظاهرات میلیونی در سرتاسر کشور هستند.

 

لازم به یادآوری است محمد حبیبی از افراد موثر در اعتصاب ها و تجمعات در روز جمعه 19 آذر ماه با حضور در اتاق کلاب هاوس «شورای مدیریت گذار» با حسن شریعتمداری دبیرکل این شورا و جمشید برزگر به گفتگو و تحلیل جنبش های اعتراضی در ایران پرداخت.

 

از مباحث دیگر که در اتاق های گفتگوی مربوط به فعالان صنفی معلمان مطرح است، می توان به موضوع آزادی زندانیان سیاسی و همچنین بسط تظاهرات به دیگر اقشار مردمی نظیر کارگران و دانشجویان و زنان اشاره کرد. حتی اگر دستگاه قضائی کشور علیه این افراد [که در ادامه ذکر خواهد شد] اقامه دعوا نکند؛ تلاش برای برهم زدن نظم عمومی، تعطیلی کلاس های درس آن هم بدون دلیل، سوء استفاده از دانش آموزان و خانواده های آنان و همکاری در جهت اهداف دشمنان گناه نابخشودنی است.

 

اسامی برخی از حاضرین در اتاق که از فعالان کانون های صنفی معلمان در سراسر کشور می باشند به این شرح است:

محمد فلاحی (تهران)، ابوالفضل رحیمی شاد، فرامرز خداشناس (رئیس کانون صنفی معلمان)، مژگان باقری (شیراز)، محمد کوثری (تهران)، تارا اکبرزاده (آمل)، علی حسن بهامین (یاسوج)، جعفر ابراهیمی (بازرش شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان)، محسن عمرانی،تورج گوراکانی(بازنشسته)، اکرم هدایتی، مراد زنگنه، احمد علی رهنما (بازنشسته)، مسعود کردپور، بهنام محمدی(شیراز)، کرم صادقی (شیراز)،ایرج رهنما(شیراز)، سارا سیاه پور، نسرین بهمن پور، احمد قادری (کردستان) و حمید عباسی(شیراز)،مسعود تقدسی نژاد(نیشابور) و غلامرضا کندازی

 

بررسی اکانت های کلاب هاوس افراد و معلمان ذکر شده نشان می دهد که اغلب آنها ظاهرا ارتباط هایی با افراد و فعالان رسانه ای خارج از کشور دارند./تمام

مطالب مرتبط