main image
 588    1400/10/02 1400/10/02

همبستگی گروهک های ضدانقلاب با معلمان کشور

همبستگی گروهک های ضدانقلاب با معلمان کشور


به گزارش ماهستیم؛ اپوزسیون خارج از کشور برخلاف شعارها و ادعاهایی که در طول چهل سال گذشته علیه جمهوری اسلامی ایران از بلندگوهای تبلیغاتی فریاد زده، همچنان از بابت پشتیبانی مردم دارای ایراد و اشکال اساسی است. فقدان پشتوانه مردمی کار را به جایی رسانده که اپوزسیون از کوچک ترین اعتراض ها و تجمعات به نفع خود بهره برداری سیاسی می کند. نکته قابل تامل اینکه بسیاری از این اعتراض ها برای احقاق حقوق مالی است و ربطی به اصل و اساس حکومت ج.ا.ا ندارد!

 

پس از ناکامی اپوزسیون از وقایع مربوط به اصفهان، این جماعت فرصت طلب اکنون چشم به معلمان کشور دوخته اند تا بلکه از اعتراض آنها نسبت به اجرای طرح رتبه بندی، سوء استفاده سیاسی کنند. در حال حاضر هماهنگی و برنامه ریزی گسترده با محوریت شورای تشکل صنفی معلمان برای بسط و گسترش دامنه اعتراض ها در جریان است.

 

علیرغم آنکه از اعضای شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان اطلاعات چندانی در دست نیست اما گمان می رود که برنامه ریزی ها و بیانیه های این تشکل به اصطلاح صنفی با نظر و تایید محمود لنگرودی، محمد حبیبی صورت گرفته باشد.

 

حضور و تجمع معلمان در برخی شهرها این تصور غلط را بوجود آورده که انقلاب آینده از ناحیه این قشر صورت می پذیرد! از این بابت بسیاری از سازمان ها و گروه های اپوزسیون با اعلام حمایت از معلمان کشور خواستار حضور آنها در میدان مبارزه علیه نظام ج.ا.ا شده اند!

 

انجمن اتحاد برای آغازی نو، اندیشکده آوای آزادی، جبهه ملی ایران-خارج کشور، جمعیت سوسیال دموکراسی برای ایران، جنبش سکولار دموکراسی ایران، حزب سکولار دموکرات ایرانیان، حزب مشروطه ‏ایران (لیبرال دمکرات)، سازمان برونمرزی حزب پان ایرانیست، شبکه فرشگرد و نهاد مردمی از جمله گروه های ضدانقلاب در خارج از کشور بودند که حمایت خود را از اعتراض معلمان اعلام کردند.

 

در بیانیه ی که گروه های ضدانقلاب خارج از کشور به تازگی منتشر کرده، آمده است: « خواست فرهنگیان در تعدیل حقوق آنان نزدیک به بیست سال پیش با اعتراض‌ هایی کوچک آغاز و پا بپای اعتراضات دیگر اقشار جامعه، امروز به یک جنبش سراسری بدل شده و در بیش از دویست شهر گسترش یافته است. امروز خواسته‌های صنفی معلمان عزیز، بحق با خواست‌های همه ایرانیان درهم آمیخته شده و رنگ اعتراض ملی بخود گرفته است».

 

نکته قابل تامل اینکه اپوزسیون خارج از کشور، مطالبه حقوقی معلمان را به اعتراض علیه ویرانگری، سرکوب و شکنجه حکومت تحلیل و تفسیر می کند! همچنین جماعتِ فرصت طلب در خارج از کشور با اعلام حمایت از شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان [که ساخته و پرداخته خودشان است] خاطرنشان می کند که با تمام نیرو و امکانات از تصمیم های این شورا به اصطلاح صنفی حمایت خواهد کرد!

 

گفتنی است در شبکه اجتماعی Clube House به عنوان بستر اصلی ارتباط فعالان به اصطلاح صنفی معلمان، چندین جلسه گفتگو درباره اعتراض معلمان برگزار شده که مدیریت آنها بر عهده دو معلم اخراجی به نام های محمد حبیبی و محمود بهشتی لنگرودی بوده است. برای اطلاع از جزئیات این جلسه می توانید به گزارش قبلی سایت ماهستیم مراجعه کنید./تمام

مطالب مرتبط