main image
 465    1400/10/12 1400/10/12

کاسب کاری مسیح علینژاد با چهارتا عکس/ آخرین ترفند

کاسب کاری مسیح علینژاد با چهارتا عکس/ آخرین ترفند


به گزارش ماهستیم؛ مسیح علینژاد برای حفظ جایگاه خود در کاخ سفید، کارزارهای مختلف علیه جمهوری اسلامی ایران به راه انداخته است، اگرچه کمپین آزادی های یواشکی در ابتدای مورد استقبال کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفت اما به دلیل سوء استفاده مالی و سیاسی مسیح علینژاد، کم کم از تعداد حامیان و هواداران آن کاسته شد.

 

چندماه پس از راه اندازی کمپین آزادی های یواشکی، مسیح علینژاد به کاخ سفید راه پیدا کرد و قرارداد مالی با رسانه دولتی آمریکا منعقد کرد. بنابر اظهارنظر فعالان سیاسی در خارج از کشور این کمپین هیچ دستاوری نداشت، اغلب آنها معتقد بودند که کمپین آزادی های یواشکی و روش اجرای آن هیچ فایده ی نخواهد داشت.

 

فواید ماجرا برای مسیح علینژاد بیش از آن بود که بخواهد دست از کار بکشد! او چند ماه بعد کمپین نه به حجاب اجباری را راه اندازی کرد، این کمپین در واقع همان آزادی های یواشکی بود که عنوان ش تغییر کرده بود!

 

پس از کمپین نه به حجاب اجباری به نظر می رسید که تبلیغات مسیح علینژاد و فراخوان های او بی اثر شده بود، او با اجیر کردن چند مهره در تهران اقدام دختر خیابان انقلاب  را کپی برداری و ماجرای دختران خیابان انقلاب را به راه انداخت، ماجرایی که از دل آن وطن فروشانی چون شاپرک شجری زاده و صبا کرد افشاری و .... قد علم کردند. [1]

 

به تازگی مسیح علینژاد بازهم هوس راه اندازی کمپین کرده است، او با سر هم کردن مزخرفات تکراری بار دیگر قصد بهره برداری سیاسی و مالی دارد، پر واضح است که حضور مسیح علینژاد در راهروهای کاخ سفید و مقابل دوربین تلویزیون فارسی صدای آمریکا به این قبیل کمیپن ها وابسته است.

 

همچنان که پیشتر گفته شد میزان استقبال کاربران و مخاطبان داخل کشور از کمپین های مسیح علینژاد به شدت کاهش یافته است، به همین منظور او ترفندی دیگر به کار گرفته است. مسیح علینژاد ادعا می کند که دختران و زنان داخل کشور کمپین «بگذارید حرف بزنیم» را علیه جمهوری اسلامی ایران به راه انداخته اند!

 

مسیح علینژاد مدعی است کمپین «بگذارید حرف بزنیم» محصول اقدام زنان داخل کشور است، با این حال مرور تصاویر نشان می دهد که اغلب افراد جزو ایرانیان ساکن خارج از کشور هستند و البته اعتقادی هم به اسلام ندارند! با توجه به این مهم می توان گفت که این کمپین هیچ ارتباطی با فضای حاکم بر کشور ندارد.


مسیح علینژاد در سایت فارسی صدای آمریکا می نویسد: « چند روز گذشته گروهی از زنان ایران در کمپینی با عنوان «بگذارید حرف بزنیم» با انتشار عکس‌های از دوران کودکی یا نوجوانی‌شان، در حالی که پوشیده در حجاب اجباری هستند، در کنار عکس‌های این روزهایشان در پوشش آزاد، به زبان‌های فارسی و انگلیسی درباره حجاب اجباری می‌نویسند».

 

نکته جالب اما تصویر گزارش سایت فارسی صدای آمریکا است! مسیح علینژاد تصویر چهره «ویدا موحد» را برای گزارش انتخاب کرده است، فردی که دی ماه ۱۳۹۶ در میدان انقلاب در مرکز تهران روسریش را بر سر چوپ زد و بر روی یک سکو ایستاد، او در آبان ماه 1397 دستگیر شد. ویدا موحد چند ماه بعد مورد عفو رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و الباقی مدت حبس نیز مورد بخشش قرار گرفت. ویدا موحد برخلاف دیگران راه خود را از مسیح علینژاد جدا کرد. با این حال مسیح علینژاد بارها از تصاویر او بهره برداری سیاسی کرده است.

 

با توجه به آنچه گفته شد به نظر می رسد که پایان کار مسیح علینژاد فرا رسیده و او برای ادامه حیات سیاسی ناچار است تصاویر ایرانیان خارج از کشور را دستاویر فعالیت های ضدایرانی کند./تمام

مطالب مرتبط