main image
 324    1402/02/29

ابرجنبش هایی که در راهند

لحظه شماری برای آشوب و براندازی

به گزارش ماهستیم؛ به دنبال ناکامی دشمنان در براندازی جمهوری اسلامی ایران، تلاش ها برای ایجاد اغتشاش و ناامنی در کشور شدت گرفته است. تحلیلگران و کارشناسان رسانه های معاند فارسی زبان بر این عقیده هستند که در آینده نزدیک کشور درگیر بحران هایی به مراتب بدتر از مسئله حجاب خواهد شد!

ناصر اعتمادی، سردبیر بخش فارسی رادیو بین المللی فرانسه و کارشناس تلوزیون من وتو اعتقاد دارد که تغییر رویه برخورد با موضوع بدحجابی [که توسط قانون گذار تدیبر و تدوین شده است] موجب تحلیل قدرت و توان دستگاه قضائی کشور خواهد شد چراکه آنها باید به میلیون ها پرونده بی حجابی رسیدگی کنند! او در گزارش اخیر خود نوشته است: « ... برخورد با میلیون ها زن به بهانه حجاب قوه قضائیه را فشل‌تر خواهد ساخت و انبوهی از پرونده‌ها را روی هم تل‌انبار خواهد کرد. بعید نیست که هدف حکومت از سرکوب ها، تمرین برای رویارویی با ابرجنبش هایی مانند جنبش‌ کارگران، بازنشستگان و زنان باشد».

به اذعان ناصر اعتمادی تجمعات کارگری و صنفی پتانسیل لازم برای براندازی ج.ا.ا را دارد! لحظه شماری این جماعت برای سوء استفاده و بهره برداری سیاسی از تجمعات صنفی در حالی است که نظیر آن در بسیاری از کشورهای اروپایی برگزار می شود؛ سوال که مطرح می شود این است که اگر برگزاری تجمعات صنفی فرصتی برای براندازی حکومت است چرا این نسخه برای کشورهای غربی پیچیده نمی شود!؟

رتبه بندی معلمان

خواسته صنفی جامعه فرهنگیان کشور و روایت رسانه های بیگانه از آن

نکته قابل تامل اینکه آیا خواسته تجمع کنندگان صنفی در ایران پیگیری مطالبات حقوقی است یا براندازی حکومت!؟

ادعای ناصر اعتمادی در این خصوص که جمهوری اسلامی ایران، سرکوب معترضان را در دستور کار قرار داده غلط است، کافی است نحوه برخورد با تجمعات صنفی را با موارد مشابه در کشورهای منطقه و کشورهایی که ادعای دموکراسی و آزادی بیان دارند، مقایسه کرد. ذکر این نکته لازم است که ج.ا.ا برخلاف کشورهای غربی با در نظر گرفتن لطف و رافت اسلامی برای بسیاری از محکومان در جریان اغتشاش های اخیر فرمان عفو صادر کرده است.

ناصر اعتمادی

ناصر اعتمادی سردبیر بخش فارسی رادیو بی المللی فرانسه و برنامه رو به رو تلویزیون من وتو

بر اساس گزارش تحلیلی ناصر اعتمادی، طی ماه های آینده میلیون ها پرونده در ارتباط با افراد بی حجاب در صف رسیدگی قرار خواهند گرفت که در این باره بزرگ نمایی صورت شده است؛ هرچند موارد بی حجابی نسبت به گذشته روند افزایشی دارد اما همچنان درصد خیلی از کمی جامعه را به خود اختصاص می دهد.

جریان رسانه ای به هر بهانه ای به دنبال کشاندن مردم به خیابان است؛ بیانیه ها و فراخوان ها دیگر جواب نمی دهد؛ اتحاد و همکاری اپوزسیون هم علیرغم آب و تاب فراوان به جایی نرسید و از هم پاشید. در حال حاضر رسانه های معاند با انتشار اخبار دروغ نظیر اعدام قریب الوقوع مجرمان پرونده خانه اصفهان به دنبال تجمع تعداد قابل توجه از افراد در مکان مشخص هستند تا از دلِ آن یک اتفاق رقم بخورد! با توجه به تجربه سال های گذشته و تعداد قابل توجه از پرونده های کشته سازی این موضوع چندان دور از ذهن به نظر نمی رسد.

گفتنی است در جریان اغتشاش های سال گذشته تلویزیون ایران اینترنشنال نقش رهبری اغتشاش را ایفا کرد، کارکنان این به اصطلاح رسانه خبری با زیر پا گذاشتن اصول حرفه ای و اخلاقی به معترضان کف خیابان دستور حمله، تخریب و خرابکاری می دادند! این نقش تا پیش از این برعهده BBC فارسی بود./تمام