main image
 269    1401/02/29

اعتراض ها توسط مریم رجوی مصادره شد

اپوزسیون از سازمان رجوی جا ماند

به گزارش ماهستیم؛ اعتراض های مردم در ارتباط با گرانی کالا و محصولات غذایی مورد استقبال اپوزسیون و رسانه های معاند فارسی زبان قرار گرفته است، طی چند روز اخیر بسیاری از گروه ها و سازمان های اپوزسیون تلاش دارند تا اعتراض های مردم را به نام خود مصادره کنند. در همین رابطه می توان به سازمان تروریستی منافقین اشاره کرد.

مریم رجوی، سرکرده سازمان تروریستی منافقین در دیدار با مایک پامپئو [وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ] با اشاره به ناآرامی ها در برخی نقاط کشور گفته است که ایرانی ها در پی افزایش قیمت نان به خیابان آمده اند و هر روز به تعداد کسانی که علیه حکومت قیام می کنند، افزوده می شود. او افزود : «این نبرد دو خاصیت مهم دارد. از یک سو شاهد ضعف حداکثری رژیم هستیم و از سوی دیگر خشم و نارضایتی مردم به نقطه اوج رسیده است».

ادعای مریم رجوی در خصوص افزایش قیمت نان از اساس دروغ و کذب است؛ در طرح جدید پرداخت یارانه آرد قرار است یارانه آن به صورت مستقیم به حساب نانوا واریز گردید. در این طرح هر شهروند می‌تواند از طریق کارت‌های بانکی نسبت به خرید نان به میزان نیاز روزانه از طریق دستگاه های کارتخوان اقدام کند؛ در پایان روز بر اساس داده های سیستم پایای بانکی مابه‌التفاوت قیمت نان های فروخته شده به حساب اصلی نانوا واریز خواهد شد.

نکته قابل تامل اینکه حتی مخالفان جمهوری اسلامی ایران نیز در واکنش به دیدار مریم رجوی با مایک پامپئو اظهار نفرت و انزجار می کنند! کاربران شبکه های اجتماعی مصادره اعتراض های اخیر را اقدام مشمئز کننده از سوی سارمان مجاهدین [منافقین] خواندند.

مریم رجوی در دیدار با مایک پامپئو به لزوم اعمال تحریم های همه جانبه، طرد جمهوری اسلامی ایران از جامعه جهانی، ارجاع پرونده هسته ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد و حمایت از مبارزان خیابانی برای سرنگونی حکومت ایران تاکید کرد.

مریم رجوی و دیگر سازمان ها و گروه های اپوزسیون در حالی اعتراض مردم را به نام خود مصادره می کنند که اصلا و ابدا اهمیتی برای معترضان قائل نیستند! در حقیقت دل نگرانی شان بیشتر از بابت قدرت و کسب جایگاه سیاسی است.

طبق قانون اساسی کشور، برگزاری راهپیمایی [با در نظر گرفتن شرایط] بلامانع است اما سوء استفاده و بهره برداری ضدانقلاب و جریان های معاند سبب شده تا اغلب اعتراض ها در ایران به تنش میان مردم و نیروهای حافظ امنیت منجر شود.

یکی از مهم ترین تفاوت اعتراض ها در ایران و دیگر کشور همین موضوع است! در کشورهای اروپایی اگر شهروندان برای اعتراض به خیابان می آیند به هیچ وجه قصدشان از تجمع و راهپیمایی، براندازی حکومت نیست [1] در ایران موضوع تفاوت دارد و اغلب موارد عده ای از افراد کار را خراب می کنند و جریان را به سمت و سوی دیگر می کشانند.

کافی است به عنوان مثال به اعتراض های چند ماه اخیر کانون صنفی معلمان توجه کنیم، دست اندرکاران کانون صنفی معلمان از مدت ها پیش ضمن ارتباط با عوامل بیگانه به دنبال بسط و گسترش اعتراض ها به دیگر صنوف بودند. در این میان قشر فرهنگی و آموزگاران درگیر بازی سیاسی این افراد شدند و مطالبات صنفی شان به بیراهه رفت!/تمام


[1] به استثنا تظاهرات شهروندان انگلیس در سال 2011

مطالب مرتبط