main image
 413    1400/10/29

اعتصاب غذا مقابل هتل کوبورگ در وین + خبر تکمیلی

حربه تازه اپوزیسیون علیه مذاکرات احیای برجام

به گزارش ماهستیم؛ دشمنان و مخالفان جمهوری اسلامی ایران چندان از به سرانجام رسیدن برجام خشنود نیستند، آنها تمام تلاش خود را برای برهم زدن مذاکرات انجام می دهند. صرف نظر از تلاش های پیدا و پنهان رژیم صهیونیستی علیه مذاکرات هسته ای، اپوزیسیون خارج از کشور نیز به دنبال ارائه تصویری تاریک از جمهوری اسلامی ایران است.

در جریان مذاکرات هسته ای میان ایران و کشورهای 1+5 گروه های مختلف اپوزیسیون با برپایی تجمع در محل مذاکرات، خواهان پایان دادن به مذاکرات و اعمال تحریم های همه جانبه علیه جمهوری اسلامی ایران شدند. این حربه البته کارساز واقع نشد و مذاکرات هسته ای [در دوره ریاست جمهوری روحانی] به سرانجام رسید. پس از خروج یکجانبه ایالات متحده امریکا و سپس روی کار آمدن دولت جو بایدن بار، دیگر مذاکرات هسته ای با هدف لغو تحریم های آمریکا و بازگشت آن کشور به میز مذاکرات آغاز گردید.

اپوزیسیون این بار حربه ی تازه به کار برده اند! موضوع از این قرار است که دیپلمات سابق آمریکایی «Barry Rosen» تصمیم گرفته است به مدت یک هفته مقابل هتل کوبورگ در وین دست به اعتصاب غذا بزند! در این سناریو قرار است دیگر چهره های اپوزیسیون نیز کنار او قرار گیرند تا به این طریق افکار عمومی جلب شود.

در همین رابطه دیروز یکی از تحلیلگران تلویزیون BBC فارسی و ایران اینترنشنال اعلام کرد که در کنار Barry Rosen خواهد بود! جمشید برزگر در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: «.... برای اعلام همبستگی با بری روزن از دیپلمات‌های گروگان‌گیری شده در ایران، در مقابل هتل محل مذاکرات برجام در وین تحصن و اعتصاب غذا خواهد کرد».

جمشید برزگر با اشاره به اظهارات Barry Rosen خاطرنشان کرد که اعتماد به جمهوری اسلامی ایران از اساس اشتباه است و موضوع حقوق بشر و آزادی زندانیان سیاسی باید مطرح شود.

نکته قابل تامل اینکه حضور ایران در مذاکرات به اصطلاح احیای برجام به منزله فرصت دوباره برای ایالات متحده امریکا است. گفتنی است این کشور با خروج یکجانبه از تعهدات بین المللی [از جمله توافق برجام] ضربه سنگین به اعتبار جهانی خود زد؛ مذاکرات احیای برجام این فرصت را در اختیار آمریکایی ها قرار خواهد داد تا با لغو تحریم ها و اعتماد سازی، چهره بین المللی خود را بهبود ببخشند./تمام

 

خبر تکمیلی: 

بر اساس آنچه رسانه دولتی انگلیس منتشر کرده است، Barry Rosen با نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در وین ملاقات کرده است. بر این اساس رابرت مالی، نماینده دولت آمریکا در امور ایران از Rosen خواسته تا به اعتصاب غذای خود پایان داده و در این مورد هم با دیگر ایرانیان نیز گفتگو کند.