main image
 261    1401/03/31

ایران بوی سبقت را از امارات و اروپا ربود!

نهاد بهداشتی آمریکا اعلام کرد

به گزارش ماهستیم؛ در تازه ترین اطلاعیه نهاد بهداشتی ایالات متحده امریکا، دو کشور به فهرست مکان های پرخطر کرونا افزوده شده است، طبق این اعلامیه امارات متحده عربی و مکزیک جزو سطح سه محسوب شده اند که از لحاظ سطح ریسک، بالاترین رتبه است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا سه مقصد جدید از جمله امارات متحده عربی را در رده پر خطر برای کووید-۱۹ قرار داد. سطح ۴ که قبلا بالاترین رده خطر بود، اکنون تنها برای شرایط خاص مانند تعداد موارد ابتلای بسیار بالا، ظهور نوع جدیدی از ویروس یا فروپاشی زیرساخت مراقبت‌های بهداشتی در نظر گرفته شده است.

سطح سوم خطر اکنون برای کشورهایی اعمال می‌شود که در ۲۸ روز گذشته بیش از ۱۰۰ مورد ابتلا به کووید-۱۹ در هر ۱۰۰ هزار جمعیت خود داشته‌اند. بر این اساس مکزیک، امارات متحده عربی، و کالدونیای در این لیست قرار گرفتند.

صدای آمریکا به نقل از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری گزارش داده است که امارات متحده عربی و مکزیک دو مقصد مورد علاقه گردشگران آمریکایی، هفته گذشته در سطح دوم خطر قرار داشتند!

شمار زیادی از کشورهای اروپایی که مقصد سفرهای تابستانی آمریکایی‌ها هستند نیز در رتبه سوم خطر طبقه‌بندی شده‌اند. ترکیه، قطر، و قبرس نیز در سطح سوم خطر قرار دارند.

بر اساس گزارش نهاد بهداشتی آمریکا، کشور ایران در سطح اول خطر طبقه‌بندی شده است به این معنا که خطر ابتلا به کرونا برای مسافران ایران، کم است و در ۲۸ روز گذشته به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر کمتر از ۵۰ مبتلا شناسایی شده است.

مطالب مرتبط