main image
 393    1401/11/19

بهره برداری اپوزسیون از کنفرانس امنیتی مونیخ

از کنفرانس امنیتی مونیخ تا گردهمایی دانشگاه جُرج تاون

به گزارش ماهستیم؛ رسانه های معاند فارسی زبان از حضور اپوزسیون جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس امنیتی مونیخ خبر داده اند، ایران وایر به نقل از خبرگزاری آلمان نوشته است: « روسیه به دلیل تجاوز نظامی به اوکراین و جمهوری اسلامی به دلیل همکاری نظامی با روسیه و برخورد خشونت با معترضین داخلی در پنح ماه اخیر، در کنفرانس امسال مونیخ حضور ندارند».

لازم به ذکر است کنفراس امنیتی مونیخ همزمان با اولین سالگرد حمله روسیه به اوکراین به میزبانی دولت آلمان برگزار می گردد.

نکته قابل تامل اینکه هنوز نام هیچ فرد ایرانی به عنوان شرکت کننده در کنفرانس امنیتی مونیخ منتشر نشده است! اپوزسیون خارج نشین از این موضوع [عدم دعوت از جمهوری اسلامی ایران] به نفع خود بهره برداری سیاسی کرده و ادعا می کنند که برای اولین بار اپوزسیون جمهوری اسلامی به رسمیت شناخته شده است!

وزیر دفاع آلمان که میزبانی این نشست را به عهده دارد در اظهاراتی علیه روسیه گفت: « هیچ نشانه ی از تمایل روسیه به پایان دادن به تجاوز اوکرین دیده نمی شود و به همین دلیل نباید به جنایتکاران کرملین تریبونی برای تبلیغات داد».

صرف نظر از شایعه حضور اپوزسیون ج.ا.ا در کنفرانس امنیتی مونیخ، برخی افراد فرصت طلب [که خود را رهبر می دانند] از ساده ترین رویدادها به نفع خود بهره برداری کرده و چنین وانمود می کنند که کار جمهوری اسلامی ایران رو به پایان است! در همین رابطه می توان به پیام مشترک رضا پهلوی، شیرین عبادی، مسیح علینژاد، عبدالله مهتدی، نازنین بنیادی، حامد اسماعیلیون، علی کریمی و گلشیفته فراهانی برای حضور در گردهمایی دانشگاه جُرج تاون اشاره کرد.

گفتنی است این گردهمایی به دعوت انستیتوی زنان، صلح و امنیت برگزار می شود؛ برخلاف آنچه به اصطلاح رهبران خود خوانده عنوان می کنند باید گفت که این قبیل نشست ها و گردهمایی ها در طول سال های گذشته بارها در خارج از کشور برگزار شده و اتفاق چندان عجیب و غریب نیست!/تمام