main image
 507    1400/11/08

تلاش دیگر از گروه عدالت برای قربانیان سال ۱۳۶۷

پس از دادگاه آبان تریبونال صورت گرفت

به گزارش ماهستیم؛ اپوزیسیون خارج از کشور در مبارزه علیه جمهوری اسلامی ایران ابتکار تازه به خرج داده است، هنگامی که رسانه های معاند فارسی زبان از دستگیری فردی به نام حمید نوری در فرودگاه استکهلم خبر دادند، عملیات مشروعیت زدایی از مقام ها و شخصیت های سیاسی کشور آغاز گردید.

بنابر ادعای رسانه های معاند فارسی زبان، حمید نوری از کارمندان سابق قوه قضائیه کشور بوده که در جریان اعدام اعضای سازمان تروریستی منافقین در سال 1367 جزو به اصطلاح هیئت مرگ در زندان گوهر دشت بوده است. دادگاه قرار است به اتهام های حمید نوری از جمله آزار، شکنجه و اعدام رسیدگی کند. گفتنی است ایرج مصداقی طراح و برنامه ریز این ماجرا بوده است.

پس از دادگاه حمید نوری در سوئد دادگاهی دیگر در لندن تحت عنوان آبان تریبونال برگزار گردید، بنابر گزارش BBC فارسی این دادگاه حاصل اقدام چند سازمان مدافع حقوق بشر در لندن بوده است که تلاش دارند مقام های حکومت ایران را به جنایت علیه بشریت متهم کنند؛ BBC فارسی  اگرچه این کار را سخت اما غیر ممکن نمی داند!

این سازمان‌ ها از طریق فراخوان عمومی از شهروندان ایرانی خواسته اند تا اسناد و شهادت خود را در اختیار دادگاه بگذارند. صرف نظر از روند مسخره و صد البته آبروریزی ضدانقلاب در دادگاه آبان تریبونال، برنامه ریزی دیگر برای تخریب جایگاه ریاست جمهوری و دیگر مقام های نظام در جریان است.

در همین رابطه گروه عدالت برای قربانیان ۱۳۶۷  که در بریتانیا مستقر است، شکایتی را علیه آیت الله رئیسی و غلامحسین اژه ای تنظیم کرده و نسخه ی از آن را به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ارسال کرده است.

جاوید رحمان، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران که رابطه خوبی با فعالان به اصطلاح حقوق بشر در داخل و خارج از کشور دارد، در گفتگویی با خبرگزاری رویترز خواستار انجام تحقیقات مستقل درباره نقش ابراهیم رئیسی در اعدام زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ شد.

به طور کلی یک برنامه ریزی گسترده برای تخریب جایگاه مسئولان نظام و مشروعیت زدایی از ایشان در جریان است که البته تبلیغات بسیاری زیادی هم در این باره صورت گرفته است گرچه ممکن است نتیجه آن چیزی نباشد که این جماعت فرصت طلب تصور می کنند./تمام

مطالب مرتبط