main image
 920    1401/10/22

داستان سرایی کیهان از خودکشی بهار

پرونده خودکشی بهار خورشیدی

به گزارش ماهستیم؛ پرونده خودکشی یک شهروند ایرانی، دستاویز داستان سرایی سایت ها و رسانه های معاند فارسی زبان شده است؛ بهار خورشیدی آخرین مورد از پرونده کشته سازی اغتشاش های اخیر است که اخیرا مورد توجه رسانه های معاند قرار گرفته است. در همین رابطه می توان به سایت کیهان لندن اشاره کرد.

کیهان لندن با استناد به منابع نامشخص ادعا می کند که فوت بهار خورشیدی در نتیجه حمله ماموران اداره اطلاعات سپاه پاسداران بوده است! شیوه و شگرد اغلب رسانه های معاند برای دروغ پراکنی و داستان سرایی علیه ج.ا.ا استناد به فردی است که نمی خواهد هویت اش آشکار شود! گزارش اخیر کیهان لندن نیز تکرار همین شیوه است.

کیهان لندن به نقل از یکی از افراد نزدیک به خانوده خورشیدی می نویسد: « یک فرد نزدیک به خانواده بهار خورشیدی در ارتباط با قتل این دختر جوان می‌گوید که در اوایل مهرماه متوجه شدیم یک نفر در محله ما از ساختمان خانه‌شان به پایین پرت شده است. همه می‌گفتند به یک خانه حمله کرده‌اند و یک دختر را به پایین پرت کرده‌اند».

بنابر ادعای کیهان لندن، خانواده بهار خورشیدی به دلیل ترس از ماموران امنیتی حاضر به گفتگو نشده اند! آنها به همین دلیل پس از مدتی مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده اند و ناچارا در شهری در استان مازندران زندگی می کنند».

داستان سرایی کیهان لندن البته خالی از گاف نبود! در جایی از این گزارش آمده است که فرد آشنا به خانواده بهار خورشیدی گفته است که ما در تلاش بودیم موضوع کشته شدن بهار را رسانه‌ای کنیم ولی هیچ مدرکی برای اثبات ادعای خود نداشتیم، حتی نمی‌دانستیم در کدام قبرستان بهار را دفن کرده‌اند!».

بنابر ادعای کیهان لندن، بهار خورشیدی روز 31 شهریور ماه به دنبال حمله ماموران اداراه اطلاعات سپاه پاسداران از پنجره به بیرون پرت می شود و در نتیجه خونریزی داخلی فوت می کند! چند سطر بعدتر عنوان می شود که مراسم تشییع پیکر وی روز دوم مهرماه در صالحیه امامزاده باقر در روستایی از توابع بخش گلستان شهرستان بهارستان انجام شد! بنابراین ادعای عدم اطلاع از محل دفن و مخفی کاری اداره اطلاعات سپاه پاسداران و ... غلط و بی اساس است.

در جایی دیگر از گزارش آمده است که بردار کوچک بهار خورشیدی در اثر شوک ناشی از نحوه فوت خواهرش توانایی صحبت کردن ندارد و لال شده است؛ با این حال رسانه های معاند فارسی زبان مدعی هستند که برادر کوچک وی شاهد همه چیز بوده و گفته است که ماموران امنیتی خواهرش را به بیرون از پنجره پرت کرده اند.

منبع نامعلوم کیهان لندن همچنین مدعی است که ماموران امنیتی یک اسلحه داخل کشوی میز آینه اتاق بهار جاسازی کرده اند!

کیهان لندن در این باره می نویسد: « این فرد آشنا با خانواده بهار خورشیدی می گوید که چند نفر از همسایه‌ها شاهد این اتفاق بوده‌اند، چون در چندین محله این خبر به سرعت پخش شد که بهار را کشته‌اند و حتی یک اسلحه در کشوی میز آینه اتاق بهار جاسازی کردند تا پرونده خانواده را سنگین‌تر کنند. خانواده بهار هم به خاطر همین تهدیدهای ماموران امنیتی و از ترس هیچ حرفی نزدند و در نهایت مجبور به نقل مکان به یک شهر دور در شمال ایران شدند».

نمونه این قبیل موارد بسیار است؛ پرونده کشته سازی ها از سال 1388 کلید خورد و در جریان تمام ناآرامی های چندسال اخیر مورد سوء استفاده و بهره برداری سیاسی رسانه های معاند قرار گرفته است. پرونده خودکشی بهار خورشیدی بدون شک آخرین مورد از پرونده کشته سازی ها نخواهد بود. نکته جالب و قابل تامل اینکه اغلب این گزارش های دروغ برخلاف اظهارات صریح افراد خانواده و پدر و مادر متوفی می باشد./تمام