main image
 355    1400/11/30

رضا پهلوی مرد میدان جنگ نیست/مبارزه به شیوه میرحسین موسوی!

در جریان مصاحبه شهرام همایون با ف.م.سخن مطرح شد

به گزارش ماهستیم؛ با وجود تبلیغات گسترده رسانه های معاند علیه جمهوری اسلامی به نظر می آید که اپوزسیون خارج از کشور نتوانسته آنچنان که باید و شاید در مقابل حکومت ایران کاری از پیش ببرد؛ طی سال های گذشته بخشی از بدنه اپوزسیون به این نتیجه رسیده که به جای مبارزه سیاسی ابتدا باید نقاط ضعف را شناسایی کرد! به اعتقاد نویسنده این موضوع اگر به چالش اپوزسیون خارج از کشور تبدیل شود، می تواند زنگ خطر را به صدا درآورد.

در جریان مصاحبه شهرام همایون با فرهاد مشرق زمینی به نقش دین و باورهای مذهبی در مبارزه سیاسی پرداخته شد. مدیر تلویزیون کانال وان ضمن تاکید بر اینکه نباید در مبارزه علیه حکومت جمهوری اسلامی به مقدسات دینی مردم اهانت شود، گفت: « در حکومت پهلوی همان کسی که اهل مشروب و کاباره بود در برابر بی حرمتی به مقدسات دینی سکوت نمی کرد. بنابراین ما نباید در راه مبارزه برای براندازی جمهوری اسلامی به دین و باورهای دینی مردم کاری داشته باشیم».

شهرام همایون در ادامه افزود: « اپوزسیون با مطرح کردن امر دین در مبارزه سیاسی، فاصله خود را با مردم ایران زیاد کرده و این موضوع انکارناپذیر است. هر کاری که ما انجام می دهیم باید شکل و شمایل آن طوری باشد که میرحسین موسوی انجام داده بود!».

تاکید شهرام همایون بر اجتناب از طرح مباحث دینی در رادیو و تلویزیون های فارسی زبان در حالی است که خود او بارها مرتکب این عمل شده است! شهرام همایون تا همین چند سال پیش با ارائه تفسیر غلط از آیات و روایات دینی به تحریف افکار عمومی مشغول بود.

اشاره شهرام همایون به دنباله روی از شیوه میرحسین موسوی قابل تامل است؛ گفتنی است میرحسین موسوی در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 ضمن اعلام پیروزی و کسب اکثریت آراء مدعی تقلب گسترده در انتخابات شد. او بدون ارائه هیچگونه اسناد و مدارکی دال بر تقلب در انتخابات، خواهان ابطال آن شد.

فرهاد مشرق زمینی با تایید سخنان شهرام همایون در لزوم احترام به باورهای دینی خاطرنشان کرد که در جنگ با حکومت ایران باید مردان جنگی حضور داشته باشند! او با اشاره به اینکه رضا پهلوی مرد میدان جنگ با جمهوری اسلامی ایران نیست خاطرنشان کرد که پس از براندازی حکومت توسط مردان جنگی(!) او می تواند به عنوان رئیس جمهوری یا شاه و .... زمام امور را در دست گیرد. فرهاد مشرق زمینی [ف.م.سخن] توضیح بیشتری درباره مردان جنگی و منظورش از آن ارائه نکرد.

فرهاد مشرق زمینی،ف م سخن

پروژه حذف رضا پهلوی پس از ناکارآمدی و ناکامی در جریان شورای ملی ایرانیان و ...  کلید خورد؛ حتی سلطنت طلبان نیز تمایل چندانی به پیروی از رضا پهلوی ندارند چراکه که به اعتقاد آنها، او راه خود را از هواداران جدا کرده است. از آن زمان تاکنون تلاش های متعددی بر کسب جایگاه سیاسی در اپوزسیون صورت گرفته است از جمله اینکه چندی پیش شورای ملی ایران با حمایت طیف قابل توجه از گروه های اپوزسیون اعلام موجودیت کرد، نکته جالب اینکه مسئولان و اعضای ارشد این شورا همان ابتدای کار، تکلیف خود را با خانواده پهلوی روشن کردند! [1]/تمام


[1] سلطنت طلب های بی غیرت _ماهستیم _لینک خبر