main image
 205    1401/06/29

شاهزاده لطفا کاری کنید، ماجرای مهسا همین روزها تمام می شود!

دندان تیز سلطنت طلبان برای سرنگونی ج.ا.ا

به گزارش ماهستیم؛ به دنبال فوت مشکوک مهسا امینی در جریان بازداشت توسط عوامل نیروی انتظامی، اپوزسیون و رسانه های معاند فارسی زبان درصدد سوء استفاده از شرایط بوجود آمده هستند. در این میان سلطنت طلبان بیش از سایر گروه های سیاسی خود را به آب و آتش می زنند تا بلکه از آب گل آلود ماهی صید کنند. در همین رابطه می توان به مقاله فرهاد مشرق زمینی در خبرنامه گویا اشاره کرد.

فرهاد مشرق زمینی در سایت خبرنامه گویا خطاب به رضا پهلوی می نویسد: « یکبار دیگر ایران به آتش و خون کشیده شد؛ شاهزاده رضا پهلوی منتظر هستند که مردم ایران دقیقا چه کار کنند!؟ پاستور را فتح کنند، رادیو تلویزیون را اشغال کنند یا حکومتی ها را فراری دهند!؟».

او در ادامه مقاله می افزاید: « اگر برنامه ریزی در کار باشد یا اصولا اراده ای برای طرح آن وجود داشته باشد، ایشان می توانند به این حرکت ها جهت دهند. متاسفانه ایشان جز انتشار چند ویدئو که هر ایرانی قادر به انجام آن است کاری دیگر انجام نداده اند! باز مدتی فضای اینترنت و رسانه های فارسی زبان پر از مرثیه و غم و اندوه خواهد شد و در آخر هیچ».

نکته قابل تامل اینکه رضا پهلوی علیرغم هیاهوی سلطنت طلبان، آنچنان رغبتی از خود نشان نمی دهد؛ عملکرد او در جریان شورای ملی ایران بار دیگر ثابت کرد که او نمی تواند رهبری شایسته برای اپوزسیون خارج از کشور باشد. جالب اینکه در حال حاضر هیچ فردی دیگری هم چنین شرایطی را ندارد که اگر داشت شاهد تشکیل قارچ گونه شوراها و جریان های سیاسی در خارج از کشور نبودیم! نگرانی امثال افرادی چون فرهاد مشرق زمینی از همین رو است.

ماجرای فوت مشکوک مهسا امینی جایی برای سخن گفتن باقی نگذاشته است؛ بدون شک ساز و کار فعلی گشت ارشاد ایراد و اشکال دارد. در موضوع بدحجابی تناقض وجود دارد! مسئولان امر از یک سو به لزوم فرهنگ سازی تاکید دارند و در عین حال با شهروندان برخورد پلیسی می کنند!

مهسا امینی

صدای اعتراض علیه گشت ارشاد نه از طریق ایجاد ناامنی و اغتشاش بلکه از مسیر صحیح بایستی به گوش مسئولان رسانده شود. برگزاری تجمع و راهپیمایی یک شیوه مدنی و مسالمت آمیز برای رساندن صدای اعتراض جامعه است. در همین رابطه لازم به ذکر است که هیچ درخواستی برای برگزاری تجمع در هیچ استانی به وزارت کشور واصل نشده است. [1]


[1] یکی از مهم‌ترین رئوس برنامه‌های دولت انقلابی و مردمی ساماندهی کردن تجمعات و راهپیمایی‌ها بود برمبنای اصل ۲۷ قانون اساسی و این محور در برنامه‌های دولت و وزارت کشور دیده شده است و از وظایف وزارت کشور است. به گفته مدیر کل دفتر سیاسی وزارت کشور دستورالعمل برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها تهیه و در حال تصویب فرآیند قانونی است.

مطالب مرتبط