main image
 313    1400/12/22

شهرام همایون به هواداری از جمهوری اسلامی متهم شد

انتقاد عبدالستار دوشوکی علیه مدیر تلویزیون کانال وان

به گزارش ماهستیم؛ مدتی است که شهرام همایون برای کسب اعتبار و ارتقا جایگاه سیاسی از مدیران گروه ها و سازمان های سیاسی اپوزسیون دعوت بعمل آورده تا ضمن گفتگو با یکدیگر، اختلاف ها را حل و فصل کنند. ناکارآمدی و اختلاف در اپوزسیون از مرحله چالش عبور کرده و به معضل جدی تبدیل شده است، حتی رضا پهلوی نیز آن اعتبار سابق را ندارد!

اقدام مدیر تلویزیون کانال وان در دعوت به اعتقاد تحلیلگران مسائل سیاسی بسیار موزیانه و فریبکارانه است.  عبدالستار دوشوکی رئیس مرکز مطالعات بلوچستان با اشاره به ویژه برنامه تلویزیون کانال وان تاکید دارد که شهرام همایون با جمهوری اسلامی همراهی می کند.

رئیس مرکز مطالعات بلوچستان در لندن می نویسد: « شهرام همایون همواره از تلویزیون‌های دیگر مثل بی بی سی، ایران اینترنشنال، رادیو فردا، من و تو، صدای آمریکا و غیره بدون وقفه انتقاد می‌کند و آنها را متهم به کارهایی می‌کند که خودش شب و روز با دعوت از طرفداران رژیم در تلویزیون خود، دقیقا همان کار را می‌کند!».

نویسنده در ادامه با انتقاد از سیاست های متناقض شهرام همایون می نویسد: « ایشان همیشه از عملکرد خود در یک تلویزیون به اصطلاح برانداز تحت بهانه آزادی بیان دفاع می‌کند. اما معلوم نیست چرا بقیه رسانه‌های رقیب را دقیقا به خاطری همان کاری که خودش روزانه انجام می‌دهد محکوم می‌کند؟».

عبدالستار دوشوکی

بحث های طولانی و بی نتیجه که اغلب به دلیل تعارض منافع شرکت کنندگان به درگیری لفظی می انجامد بیانگر این مسئله است که شرکت کنندگان دغدغه ی جز منافع مالی و سیاسی ندارند؛ عبدالستار دوشوکی نیز به این موضوع اعتراض دارد و می نویسد: « ... چرا اینگونه افراد گنده گو و متوهم و متقلب هر شب در تلویزیون کانال یک هستند، من آنچه شرط بلاغ است با تو می‌گویم تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال».

به نظر می رسد که دعوت از نمایندگان احزاب و گروه های سیاسی در تلویزیون کانال وان بیشتر به دلیل کسب اعتبار رسانه ای باشد و گرنه بحث های بی پایان میهمانان تاکنون چه دردی از اپوزسیون دوا کرده است!؟

شهرام همایون با اشاره مکرر به توان سیاسی رضا پهلوی، سعی دارد تا همچنان او را در معادلات سیاسی جای دهد. گفتنی است در دو سه ماه گذشته دو جریان سیاسی اعلام موجودیت کرده اند [1] که هیچکدام آنها از رضا پهلوی دعوت بعمل نیاورده و روی او حساب باز نکرده اند!

انتظار می رود که شهرام همایون با نادیده گرفتن انتقادها به دلیلی که پیشتر اشاره شد به کار خود ادامه دهد./تمام


[1] شورای انقلاب چندی پیش توسط امیرعباس فخرآور و محمد منظرپور اعلام موجودیت کرد.