main image
 433    1401/03/07

لحظه شماری برای اغتشاش در آبادان

تحریک مردم داغدار آبادان مشمئز کننده است

به گزارش ماهستیم؛ حادثه تلخ ریزش ساختمان متروپل در آبادان، دستاویز مخالفان برای عقده گشایی علیه نظام ج.ا.ا شد؛ در روزهای اخیر حجم انبوه از اخبار و گزارش ها در ارتباط با این حادثه منتشر شده که در اغلب موارد نادرست بوده است. به نظر می رسد که عده ای آگاهانه و از روی عمد به دنبال آتش افروزی و ایجاد اغتشاش در کشور هستند.

افراد فرصت طلب در فضای بوجود آمده به راحتی جای کار خواهند داشت، در همین رابطه می توان به رشته توییت های سعید حافظی اشاره کرد. توییت های او مصداق بارز تشویش اذهان عمومی و تلاش برای اخلال در نظم عمومی است؛ مطابق معمول رسانه های معاند فارسی زبان، تریبون خود را در اختیار او قرار دادند تا هر آنچه می خواهد به خورد مخاطب دهند!

کافی است به همین چند توییت نگاه کنیم! پر واضح است که قصد امثال افرادی چون سعید حافظی تحریک و تشویق مردم به حضور در کف خیابان و ایجاد تنش و درگیری با نیروهای انتظامی است. نکته قابل تامل اینکه او اخبار خود را بر اساس شنیده ها منتشر کرده است!

اعتراض آبادانی ها نسبت به فساد اداری و عدم نظارت سازمان ها و دستگاه های متولی کاملا به حق و قابل درک است اما فراموس نکنیم که عده ای هم به دنبال بهره برداری سیاسی و تحقق اهداف شیطانی خود هستند. مخالفان و رسانه های معاند فارسی زبان به طرز مشمئز کننده ی از درد مردم آبادان سوء استفاده می کنند.

باید اعتراف کرد که ریشه اصلی این قبیل حوادث عدم نظارت کافی، وجود رانت و فساد در اداره های دولتی است؛ اگرچه دولت محترم با راه اندازی سامانه های الکترونیکی [دولت الکترونیک] به دنبال تمرکز زدایی و حذف امضای طلایی است اما به نظر می رسد که بایستی بیش از گذشته به این موضوع اهمیت داد. مدیران و مسئولان ادارات و سازمان ها باید جوابگوی مردم باشند در غیر اینصورت بازهم ممکن است شاهد تکرار این حوادث باشیم. /تمام