main image
 395    1401/12/21

مجری مشهور از ادامه کار در برنامه ورزشی محروم شد

به دنبال انتقاد گری لینکر از سیاست های مهاجرتی انگلیس

به گزارش ماهستیم؛ گری لینکر، مجری برنامه‌ فوتبال BBC در پی انتقاد از سیاست‌های دولت انگلیس علیه پناهجویان از اجرای برنامه خود منع شد؛ شرط ادامه همکاری، توافق او با بی‌بی‌سی در مورد فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تعیین شده است.

برنامه فوتبالی BBC که پخش آن از سال ۱۹۶۴ آغاز شد و از سال ۱۹۷۰ تاکنون با تیم ثابت و میانگین ۲ میلیون مخاطب یکی از قدیمی‌ترین برنامه‌های فوتبالی در جهان است، برنامه بعدی خود را بدون مجری برگزار می‌کند. گفته می شود که آلن شیررم، میکا ریچاردز، جرمین جناس، الکس اسکات، مارک چپمن و ایان رایت در همبستگی با گری لینکر از حضور در برنامه انصراف داده اند. در واکنش به این تصمیم BBC اعلام کرد برنامه های بعدی را بدون حضور مجری و کارشناس های فوتبال روی آنتن می برد و تنها مسابقه فوتبال را پخش خواهد کرد.

گری لینکر، مهاجم سابق تیم‌های فوتبال لستر، بارسلونا، تاتنهام انگلیس، مجری همیشگی برنامه  Match Of The Day در پی انتشار پیام ویدئویی اخیر وزیر کشور انگلیس در مورد سیاست‌های ضد مهاجرتی جدید انگلیس، انتقاد‌هایی را علیه این سیاست‌ها در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد. این مجری مشهور گفته است: « این ایده که انگلیس در حال غرق شدن است، حرف بیهوده‌ای است، زیرا این کشور در قیاس با دیگر کشور‌های اروپایی پناهجویان کمتری را می‌پذیرد؛ سیاست مهاجرتی جدید بی‌اندازه بی‌رحمانه است و آسیب پذیرترین افراد را هدف قرار می‌دهد».

این اظهارنظر منجر به شکایت دولت و مطبوعات جناح راست از وی شد، در نهایت تصمیم BBC برای حذف لینکر تا زمانی که توافق با این مجری تلویزیونی در مورد استفاده از رسانه‌های اجتماعی حاصل شود، اعلام شد.

در یک بخش از اطلاعیه BBC آمده است: « ما هرگز نگفته‌ایم که گری نمی‌تواند درباره مسائلی که برای وی اهمیت دارند، اظهارنظر کند یا نظری داشته باشد، اما گفتیم که باید از جانبداری در مورد مسائل سیاسی حزبی یا مباحث سیاسی جنجالی خودداری کند».

رئیس اتحادیه صنفی سرگرمی Bectu که نماینده هزاران پرسنل بی‌بی‌سی است، گفت: «تصمیم BBC عمیقا نگران کننده است؛ تصمیم مذکور نشان می‌دهد که آن‌ها در برابر فشار‌های سیاسی وزرا برای حذف کسی به دلیل مخالفت با سیاست‌های دولت فعلی، سر تعظیم فرود آورده‌اند، آن هم در شرایطی که جنجال‌هایی بر سر ادامه کار «شارپ» که نقش بسیار مهم تری در حفظ اعتبار BBC دارد، آن‌ها را سخت مشغول کرده است./تمام