main image
 339    1401/01/22

نماینده جنجالی پارلمان افغانستان سر از آلبانی در آورد!

پایان فعالیت مهره نفوذی سرویس های اطلاعاتی

به گزارش ماهستیم؛ افغانستان برای مدت دو قرن قربانی قدرت طلبی کشورهای بیگانه از جمله بریتانیا و ایالات متحده امریکا بوده است؛ این کشور از سال 1839 تا 1919 میلادی درگیر جنگ با بریتانیا و پس از آن در سال 2001 به بهانه مبارزه با تروریسم به اشغال ارتش ایالات متحده آمریکا درآمد. در فاصله این سال ها البته با شوروی نیز درگیری هایی داشته اند. متاسفانه با روی کار آمدن طالبان و سقوط حکومت مرکزی، این کشور بار دیگر درگیر ناآرامی و آشفتگی شده است.

نقش ایالات متحده امریکا در بروز جنگ و ناآرامی در افغانستان انکار ناپذیر است، این کشور تعداد بسیاری از شهروندان بیگناه افغانی را به خاک و خون کشیده با این حال امپراتوری رسانه ای این امکان را در اختیار آنها قرار می دهد تا حقایق آنطور که مایل اند، نمایش دهند! وارونه نمایی البته توسط مهره های نفوذی ایالات متحده امریکا صورت می گیرد! در همین رابطه می توان به مریم سما، نماینده سابق شهر کابل در وسلی جرگه [پارلمان] اشاره کرد.

مریم سما بخشی از دوران زندگی خود را در ایران گذراند، او پس از اتمام مقطع متوسطه جهت ادامه تحصیل به کشور خود بازگشت. چندی بعد به عنوان فعال رسانه ای در یکی از تلویزیون های خصوصی کابل مشغول به کار شد. علیرغم اینکه سابقه فعالیت سیاسی نداشت با حمایت های پشت پرده وارد رقابت های انتخاباتی پارلمان افغانستان شد!

مریم سما به دلیل اظهارات نژاد پرستانه و ضدایرانی، همواره مورد توجه مخاطبان فارسی زبان بوده است. هنگامی که او به پارلمان افغانستان راه یافت، به سختی می شد حدس زد که میان او و سرویس های اطلاعاتی آمریکا رابطه معناداری وجود دارد؛ اکنون شرایط متفاوت از گذشته است و فهم آن راحت تر شده است.

همچنان که پیشتر گفته شد مسبب بسیاری از گرفتاری ها، آسیب ها و مشکلات افغانستان ناشی از سیاست کشورهای غربی علی الخصوص ایالات متحده امریکا بوده است با این حال عوامل دشمن شرایط را به گونه ی ترسیم و تصویر می کنند که حقایق برای شهروند افغانی وراونه نمایش داده شود.

مریم سما علیرغم اینکه خود را وطن پرست می نامید پس از ورود طالبان به دبی گریخت! خواهر احمد مسعود [مبارز افغانی و فرزند احمد شاه مسعود] در واکنش به فرار مریم سما نوشت: « کجایی خائن وطن فروش؟ تو هم گریختی انشالله. آمدن طالبان چهره واقعی و خائن افراد را به مردم نشان داد».

مریم سما پس از ورود به پارلمان افغانستان از تریبون های مختلف به نفرت پراکنی علیه ایران و ایرانی پرداخت؛  اظهارات ضد ایرانی او برای سازمان تروریستی منافقین مورد توجه بوده است! تمام یادداشت ها و مصاحبه های مریم سما در رابطه با نفرت پراکنی علیه ایران توسط رسانه وابسته به سازمان تروریستی منافقین بازنشر شده است. همچنین تلویزیون ایران اینترنشنال نیز بارها تریبون خود را در اختیار او قرار داده است.

مریم سما

هدف از اقدام روانی_رسانه ای دشمن ایجاد درگیری و تنش در روابط ایران و افغانستان است. جالب است بدانید که سیاست های دولت اشرف غنی نیز بر همین اساس استوار بوده و آن دوران، شاهد بروز تنش های بسیار در روابط ایران و افغانستان بودیم.

کارکرد امثال افرادی چون مریم سما بی اهمیت جلوه دادن حمله ارتش ایالات متحده امریکا و یا موضوع بلوکه کردن بیش از 7 میلیارد دلار اموال و دارایی های متعلق به مردم افغانستان و ... است. علاوه بر این علیه کشورهای هدف یعنی ایران و .... موج گسترده ای از نفرت را تبلیغ و ترویج می کنند.

در رابطه با موج گسترده از اخبار و گزارش ها علیه شهروندان افغانستانی ساکن ایران و حادثه اخیر تروریستی در حرم امام رضا (ع) باید گفت که هموطنان عزیز بایستی بیش از گذشته هوشیاری به خرج دهند! زیرا عدم درک مهندسی ماجرایی که اتفاق افتد به راحتی می تواند آبستن دیگر حوادث باشد. کافی است بدانیم برنده و بازنده جنگ میان شیعه و سنی و درگیری میان شهروندان ایرانی و افغانی چه کسانی هستند./تمام

مطالب مرتبط