main image
 401    1401/02/16

نگرانی آمریکایی ها درباره احمدرضا جلالی

آیا این پرونده با دادگاه حمید نوری ارتباط دارد!؟

به گزارش ماهستیم؛ شناسایی، مراقبت و آگاهی از نحوه ارتباط فرد [گروه] با سازمان های اطلاعاتی بیگانه از جمله فعالیت های اداره کل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است؛ حاصل تلاش این عزیزان در حفظ و حراست از امنیت کشور اگرچه در اغلب موارد ناگفتنی است اما در برخی موارد که منجر دستگیری و بازداشت عناصر آموزش دیده و خرابکار می شود، می توان بخشی از ماجرا را روایت کرد.

در فاصله سال هایی که پرونده هسته ایران به شدت مورد توجه مجامع غربی قرار گرفته بود، شاهد گسیل عناصر آموزش دیده و خرابکار [تحت عناوین مختلف] به کشور بودیم. خرابکاری، نفوذ، شناسایی مدیران پروژه های علمی و تحقیقاتی در ارتباط با صنعت هسته ای و علاوه بر آن تهیه اطلاعات و گزارش های آماری از فعالیت های هسته ای ایران در دستور کار سازمان جاسوسی قرار داشت.

فروردین ماه سال 1395 تلاش شبانه روزی ماموران اطلاعاتی_امنیتی کشور با ورود احمدرضا جلالی به ثمر رسید! نتیجه یک ماه مراقبت از سوژه در نهایت به دستگیری و بازداشت او ختم شد. چندی بعد دادستان تهران با اشاره کوتاه به فعالیت های جاسوسی وی گفت: « یکی از اقدامات محکوم ‌علیه، اعلام نشانی و برخی مشخصات 30 نفر از افراد شاخص پروژه‌های تحقیقاتی، نظامی و هسته‌ای از جمله شهریاری و علی‌محمدی به افسران اطلاعاتی موساد بوده است. او با بیش از 8 افسر اطلاعات سازمان جاسوسی موساد جلسه گفتگو داشته است و از این طریق، اطلاعات مرتبط با فعالیت سایت‌های نظامی، سازمان انرژی اتمی و بسیاری از اطلاعات حساس دیگر را در ازای دریافت دستمزد و اخذ اقامت در کشور سوئد به افسران اطلاعاتی موساد انتقال داده‌ است».

پس از سال ها خبر رسیده است که حکم اعدام احمدرضا جلالی به تایید دیوان عالی کشور رسیده است؛ اگرچه خبر مورد تایید نیست و به نقل از منابع آگاه [به گفته خبرگزاری ایسنا] منتشر شده است اما مقام های آمریکایی نسبت به این موضوع واکنش نشان داده اند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به حکم اعدام احمدرضا جلالی گفت: « واشنگتن در تلاش است تا در تماس با متحدان، به راه‌حلی جامع درباره مساله دستگیری شهروندان کشورهای دیگر در ایران دست پیدا کند».

احمدرضا جلالی

ابراز تاسف سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده امریکا درباره دستگیری و بازداشت احمدرضا جلالی در حالی است که آنها تا این لحظه از امضای بیانیه در محکومیت ترور دانشمندان هسته ای خودداری کرده اند! مقام های آمریکایی با ادعای اینکه برنامه هسته ای ایران اساسا برای ساخت سلاح هسته ای طرح ریزی شده است از اقدام اسرائیل برای ترور دانشمندان هسته ای دفاع می کند چراکه به گفته آنها، اقدام اسرائیل برای دفاع از تمامیت ارضی خود بوده است!  

نکته جالب اینکه رسانه های معاند فارسی زبان اجرای قریب الوقوع حکم اعدام احمدرضا جلالی [در صورت صحت] به پرونده دادگاه حمید نوری در سوئد ارتباط می دهند. گفتنی است حمید نوری به اتهام مشارکت در اعدام اعضا سازمان منافقین در سال 1367 در سوئد مورد محاکمه قرار گرفته است./تمام

مطالب مرتبط