main image
 255    1401/03/08

پاسخ به راهزنی دریایی جز این نیست

توقیف نفتکش های یونانی توسط سپاه پاسداران

به گزارش ماهستیم؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز جمعه ۶ خرداد از توقیف دو نفتکش یونانی در آب‌های خلیج فارس و پایین کشیدن پرچم آنها خبر داد. در اطلاعیه روابط عمومی سپاه پاسداران آمده است که این دو نفتکش به دلیل ارتکاب به تخلف توقیف شده اند. این دو نفتکش توقیف شده به نام‌های Prudent Warrior و Delta Poseidon در نزدیکی عسلویه و دیگری در نزدیکی بندرلنگه در نزدیکی جزیره هندورابی توقیف شده‌اند.

وزارت خارجه یونان در بیانیه ای اقدام سپاه پاسداران را دزدی دریایی خواند! در بخشی از بیانیه‌ وزارت امور خارجه یونان آمده است: « اقدام‌های ایران برابر با دزدی دریایی است».

ادعای وزارت خارجه یونان علیه سپاه پاسداران در حالی است که این کشور چند هفته پیش به دلایل واهی و خلاف قوانین بین المللی اقدام به توقیف نفتکش متعلق به جمهوری اسلامی ایران کرد! گفتنی است اقدام یونان با دستور مقام های آمریکایی صورت گرفته است.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی کاردارهای سفارت‌خانه‌های یونان و سوئیس را احضار و به آنها اعلام کرد تصرف در محموله کشتی با پرچم جمهوری اسلامی ایران مصداق بارز «راهزنی بین المللی» است و مسئولیت آن با دولت یونان و تصرف‌کنندگان غیرقانونی این محموله است./تمام

مطالب مرتبط