main image
 576    1400/11/18

پدرم بیگناه است

واکنش خانواده به اولین دادگاه جمشید شارمهد

به گزارش ماهستیم؛ صبح یکشنبه اولین جلسه دادگاه جمشید شارمهد به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد، این شهروند دو تابعیتی به اتهام فساد فی‌الارض از طریق طراحی و هدایت اقدامات تروریستی و بمب‌گذاری متهم است. علیرغم حضور خانواده شهدا در جلسه امروز اما سعید دهقان [وکیل دادگستری] و اعضای خانواده جمشید شارمهد مدعی هستند که از برگزاری جلسه امروز اطلاعی نداشته اند!

جلسه دادگاه جمشید شارمهد

به گزارش رادیو فردا، فرزند جمشید شارمهد با انتشار یک رشته‌توییت، محاکمه پدرش را ساختگی و ناعادلانه خوانده است. غزاله شارمهد در این باره نوشته است: « علاوه‌ بر اعضای خانواده حتی کنسولگری آلمان نیز از تاریخ برگزاری دادگاه بی‌اطلاع بوده است. او تاکنون از حق تماس تلفنی با خانواده محروم بوده و ۵۵۵ روز گذشته را در سلول‌های انفرادی در بازداشت و بدون حق دسترسی به وکیل سپری کرده است».

نکته قابل تامل اینکه، فرزند جمشید شارمهد علیرغم اظهار بی اطلاعی از وضعیت پدرش مدعی است که او در تمام این روزها در سلول انفرادی زندانی بوده است! نکته دیگر اینکه مطابق معمول برای جمشید شارمهد نیز فهرست طولانی از بیماری ها ذکر شده است که بر اساس تجربه های قبل باید گفت که این قبیل کارها بیشتر به جهت اعمال فشار علیه دستگاه قضائی کشور صورت می گیرد. [1]

برخلاف اظهارات غزاله شارمهد که ادعا می کند پدرش از حق برخورداری وکیل محروم است باید گفت که دستگاه قضائی کشور برای جمشید شارمهد وکیل تسخیری [وکیل مدافع] در نظر گرفته است! اعضای خانواده معتقد هستند که جمشید شارمهد بیگناه است! این در حالی است که فیلم ها و اسناد موجود در پرونده چیز دیگری نشان می دهد.

غزاله شارمهد در مصاحبه با ایران وایر برای توجیه جنایت های پدرش گفته است: « یک سال پیش از ناپدید شدن فرود فولادوند [مسئول انجمن پادشاهی] وب‌سایت انجمن پادشاهی راه اندازی شد. این وب‌سایت روی سرور شرکت پدر من بود و خبرهای انجمن را منتشر می‌کرد. سال ۲۰۰۸ ما نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاد؛ حمله سایبری شد یا امنیت سرور مشکل پیدا کرد، به هر حال  اسم شرکت که سایت روی سرور آن بود، لو رفت».

غزاله شارمهد در ادامه افزود: « پدر من تا قبل از این موضوع فقط  وب‌سایت را ساخته بود و مطالب را آپلود می‌کرد و فعالیت دیگری نداشت اما وقتی دید نامش لو رفته یا به قول خودش کار از کار گذشته گفت بگذار لااقل از اسم و صورتم برای بچه‌های ایران استفاده کنم! کارهایی که بچه های انجمن می‌کنند مبارزه است ولی رژیم اسمش را  کارهای تروریستی گذاشته. هر کاری که آنجا انجام می‌دهند دفاع از خود است!».

صرف نظر از ادعای اعضای خانواده درباره شرایط جمشید شارمهد، اظهارات سعید دهقان [وکیل دادگستری] قابل تامل است! علیرغم اینکه او هیچ نقشی در این پرونده و پرونده های دیگر ندارد اما مطالبی را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارد که اساسا خلاف واقع است. به نظر می رسد که او تمرکز خود را به جنجال آفرینی درباره پرونده زندانیان امنیتی_سیاسی معطوف کرده است و به دنبال جلب توجه نزد محافل غربی است!/تمام

سعید دهقان


[1] تمام رسیدگی های پزشکی برای جمشید شارمهد لحاظ شده است.