<img src="//radar.bayan.ir/bb!b!yaali/rb.gif?nos&refx=aHR0cDovL3lhYWxpLmJsb2cuaXIvcG9zdC83OTEvJUQ4JUFBJUQ4JUI1JUQ5JTg4JURCJThDJUQ4JUIxJURCJThDLTIxNC0lRDglQUYlRDklODQlRDglQTctJUQ4JUE4JUQ4JUIzJUQ5JTg4JUQ4JUIyLSVEQSVBOSVEOSU4Ny0lRDglQjMlRDklODglRDglQjItJUQ4JUFBJUQ5JTg4LSVEQSVBOSVEOCVBNyVEOCVCMSVEOSU4NyVEOCVBNy0lRDglQTglREElQTklRDklODYlRDglQUY=" alt="" border="0">

تاریخ ثبت: 1399/04/03 13:45

تبادل نظر آنلاین

ثبت

آزادی بیان به سبک آمریکا +تصویر

آزادی بیان به سبک آمریکا +تصویر مدعیان دفاع از حقوق بشر و آزادی بار دیگر با طرح اتهام علیه رسانه های بین المللی ثابت کردند که برای آزادی بیان ارزشی قائل نیستند، در حالیکه امپراتوری رسانه ای آمریکا آنطور که مایل است اخبار را برای مخاطبان در سرتاسر دنیا روایت می کند اما وزارت امور خارجه آن کشور


به گزارش ماهستیم؛ مدعیان دفاع از حقوق بشر و آزادی بار دیگر با طرح اتهام علیه رسانه های بین المللی ثابت کردند که برای آزادی بیان ارزشی قائل نیستند، در حالیکه امپراتوری رسانه ای آمریکا آنطور که مایل است اخبار را برای مخاطبان در سرتاسر دنیا روایت می کند اما وزارت امور خارجه آن کشور از اعمال محدودیت های ویژه برای چهار رسانه بین المللی متعلق به کشور چین خبر داده است.

 

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا دوشنبه ۲ تیر با انتشار پیامی در توئیتر اعلام کرد: «من به منظور اطمینان از شفافیت بیشتر اقدامات چین در ایالات متحده آمریکا چهار رسانه دیگر را که به عنوان ابزار تبلیغاتی دولت چین در سیاست خارجی فعالیت می کنند، مشخص کردم. دولت آمریکا نباید با آنها مثل رسانه‌های خارجی عادی برخورد کند».

 

گفته می شود وزارت امور خارجه ایالات متحده امریکا روزنامه گلوبال‌تایمز، تلویزیون دولتی چین، خبرگزاری چین و روزنامه People's Daily را ابزار تبلیغاتی دولت چین در نظر گرفته است. وزارت خارجه آمریکا بهمن ماه سال گذشته نیز پنج رسانه چین شامل خبرگزاری شینهوا، شبکه تلویزیونی جهانی چین، رادیو بین‌المللی چین،China Daily  و توسعه های تیان آمریکا را به اتهام ماموریت خارجی برای تبلیغ چین تحت تحریم قرار داده بود.

 



علیرغم امپراتوری رسانه ای آمریکا و انگلیس اما آنها به هیچ عنوان تاب حضور دیگر کشورها در حوزه رسانه را ندارند، به عنوان مثال می توان به کارشکنی و اعمال محدودیت اروپا برای تلویزیون های رسمی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد که منجر به قطع برنامه های  Hispan tv و Press tv در اروپا و آمریکای جنوبی شد./تمام