<img src="//radar.bayan.ir/bb!b!yaali/rb.gif?nos&refx=aHR0cDovL3lhYWxpLmJsb2cuaXIvcG9zdC83OTEvJUQ4JUFBJUQ4JUI1JUQ5JTg4JURCJThDJUQ4JUIxJURCJThDLTIxNC0lRDglQUYlRDklODQlRDglQTctJUQ4JUE4JUQ4JUIzJUQ5JTg4JUQ4JUIyLSVEQSVBOSVEOSU4Ny0lRDglQjMlRDklODglRDglQjItJUQ4JUFBJUQ5JTg4LSVEQSVBOSVEOCVBNyVEOCVCMSVEOSU4NyVEOCVBNy0lRDglQTglREElQTklRDklODYlRDglQUY=" alt="" border="0">

تاریخ ثبت: 1399/04/23 11:54

تبادل نظر آنلاین

ثبت

بی اعتنایی مدیران ارشد ایران اینترنشنال نسبت به حقوق کارکنان +تصاویر

بی اعتنایی مدیران ارشد ایران اینترنشنال نسبت به حقوق کارکنان +تصاویر تلویزیون سعودی ایران اینترنشنال با وجود تامین مالی از سوی سران حکومت آل سعود متهم است که مانع از عضویت کارکنان خود در اتحادیه صنفی دلخواه شان شده است. اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران بریتانیا و ایرلند با نام اختصاری NUG در اطلاعیه‌ای

به گزارش ماهستیم؛ تلویزیون سعودی ایران اینترنشنال با وجود تامین مالی از سوی سران حکومت آل سعود متهم است که مانع از عضویت کارکنان خود در اتحادیه صنفی دلخواه شان شده است. اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران بریتانیا و ایرلند با نام اختصاری NUG در اطلاعیه‌ای خطاب به مدیران ارشد ایران اینترنشنال خاطرنشان کرده که اگر آنها مانع از اقدام صنفی کارکنان خود شوند این موضوع را به دادگاه و سازمان بین‌المللی کار یا حتی پارلمان بریتانیا ارجاع خواهند داد.

 

دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران همچنین افزوده است: «ما شبکه ایران اینترنشنال را به خاطر از بین بردن قدرت اتحادیه‌های صنفی و نقض آشکار استانداردهای جهانی کارگری محکوم می‌کنیم».

 

نکته جالب توجه اینکه از میان رسانه های معاند فارسی زبان تنها BBC فارسی موضوع طرح شکایت علیه تلویزیون ایران اینترنشنال را مورد پوشش قرار داده است، به نظر می رسد رقابت میان این دو رسانه سبب چنین اقدامی شده است.



تلویزیون ایران اینترنشنال، متعلق به شرکت ولانت میدیا در بریتانیا است و فعالیت اش را از اردیبهشت ۱۳۹۶ به عنوان یک تلویزیون خبری فارسی زبان ۲۴ ساعته در خارج از ایران آغاز کرده است.

 

امتیاز ایران اینترنشنال متعلق به شرکت Global Media Circulating است که عادل عبدالکریم مالک آن است. سرمایه‌گذاران این شبکه تبعه عربستان سعودی هستند. عادل عبدالکریم سابقه همکاری طولانی با «عبدالرحمن راشد»، عضو هیئت مدیره گروه سعودی پژوهش و بازاریابی و مدیر قبلی شبکه العربیه و سردبیر سابق نشریه الشرق الاوسط را دارد. بودجه قابل ملاحضه ۲۵۰ میلیون دلاری شبکه توسط دربار عربستان سعودی تامین می‌شود، به نوشته گاردین با احتساب اجاره دفتر و حقوق کارمندان، این بودجه برای ۵ سال کافی است! همچنین وال‌استریت ژورنال نوشت افراد مرتبط با دربار سعودی، سرمایه تلویزیون را تامین و آن را راه‌اندازی کرده‌اند!/تمام