main image
39   1403/06/16  

آخرین وضعیت پرونده مسیب رئیسی

درخواست برای عدم توانایی تحمل حبس

به گزارش ماهستیم؛ بنابر اخبار رسیده، مسیب رئیسی زندانی سیاسی_امنیتی در نامه ای به مسئولان زندان، ضمن اشاره به بیماری و شرایط جسمانی خود، درخواست کرده تا شرایط او برای تحمل دوران محکومیت توسط سازمان پزشکی قانونی مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد.

مسیب رئیسی معروف به محسن رئیسی پیشتر در سال 1395 در جریان رسیدگی به پرونده قضائی در دادگاه انقلاب خوزستان به یکسال حبس تعلیقی محکوم شده بود. او در سال 1396 به اتهام تبلیغ علیه نظام ج.ا.ا، اهانت به مقدسات دینی و اهانت به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی مجرم شناخته شد و به زندان محکوم گردید. این حکم در سال 1398 مورد رسیدگی دادگاه تجدیدنظر قرار گرفت و حکم صادره عینا تایید شد.

رسانه های معاند فارسی زبان در گزارش خود درباره شرایط جسمانی مسیب رئیسی ادعا دارند که او از خدمات بهداشتی و پزشکی در زندان اوین محروم است و ممکن است هر لحظه جان او در خطر باشد! علیرغم ادعای رسانه های معاند بایستی خاطرنشان کرد که امکانات بهداشتی و رسیدگی درمانی نه تنها برای مسیب رئیسی بلکه برای سایر زندانیان فراهم است و تنها مرجع رسمی برای اظهارنظر درباره وضعیت جسمانی، سازمان پزشکی قانونی کشور است./تمام

مطالب مرتبط