main image
32   1403/06/16  

انتقال سعیده شفیعی به زندان اوین

پس از بهبود شرایط جسمانی سعیده شفیعی

به گزارش ماهستیم؛ سعیده شفیعی شهروند ساکن تهران ابتدای بهمن ماه سال 1401 با دستور مقام محترم قضائی به اتهام اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام ج.ا.ا دستگیر و بازداشت شد؛ در رسیدگی قضائی به پرونده در شعبه 26 دادگاه انقلاب تهران، نامبرده به جرم اجتماع و تبانی علیه نظام، فعالیت تبلیغاتی علیه ج.ا.ا به 4 سال و 6 ماه حبس محکوم گردید.

سعیده شفیعی اواسط اسفندماه سال گذشته با نظر سازمان پزشکی قانونی و دستور مقام قضائی برای پیگیری درمان از زندان آزاد شد. پس از حدود شش ماه از زمان مرخصی او روز جمعه شانزدهم شهریورماه جهت ادامه دوران محکومیت به زندان اوین بازگردانده شد.

رسانه های معاند فارسی زبان با اعلام این خبر گزارش دادند که وضعیت جسمانی سعیده شفیعی نامساعد است و تحمل دوران محکومیت را ندارد! اغلب این رسانه ها با طرح یک ادعا [طبق معمول یک منبع مطلع] از زبان همسر سعیده شفیعی مدعی شدند که بیماری وی تشدید شد و افراد خانواده درباره وضعیت سلامت وی ابراز نگرانی کرده اند.

ادعای رسانه های معاند فارسی زبان در حالی است که سازمان پزشکی قانونی، شرایط جسمانی سعیده شفیعی برای ادامه دوران محکومیت را مورد ارزیابی قرار داده و مورد نگران کننده ای را در این خصوص گزارش نکرده است. نکته قابل تامل اینکه رسانه های معاند در جریان اعلام نظر پزشکی قانونی در سال 1401 که منجر به اعطای مرخصی به سعیده شفیعی شد، اعتراض نکردند!/تمام

مطالب مرتبط