main image
 266    1403/04/16

اصلاح طلبان به براندازان بدهکار هستند

ادعای جدید مدیر تلویزیون کانال وان

به گزارش ماهستیم؛ مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری سبب شد تا رسانه های معاند فارسی زبان به ناچار مواضع خود را تغییر دهند و به شکل دیگری علیه نظام ج.ا.ا وارد عمل شوند؛ در همین رابطه می توان به اظهارات اخیر مدیر تلویزیون کانال وان در جریان برنامه آخرین لحظه اشاره کرد.

شهرام همایون از ابتدای رقابت های انتخاباتی پیش بینی کرده بود که به احتمال زیاد نامزد اصلاح طلبان یعنی مسعود پزشکیان برنده نهایی انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد. مدیر تلویزیون کانال وان با سیاه نمایی درباره سعید جلیلی و حمایت ضمنی از مسعود پزشکیان در برنامه های تلویزیونی این تصور را برای برخی از تحلیلگران رسانه های معاند ایجاد کرد که شهرام همایون مخالف تحریم انتخابات است و مخاطبان را تشویق به رای می کند! در همین باره می توان به کناره گیری رضا تقی زاده [تحلیلگر مسائل سیاسی] اشاره کرد.

رضا تقی زاده با انتشار این مطلب در شبکه های اجتماعی نوشت: « ... به منظور اعتراض به مشارکت برنامه سازان تلویزیون کانال وان در سیرک انتخابات و ابرزا مخالفت با خط مشی شبکه یاد شده در این رابطه، هر نوع همکاری با آن را پایان دادم. مبارزه مدنی علیه حکومت آخوندی نیازمند پشتیبانی همه جانبه است».

رضا تقی زاده

اما این همه ماجرا نبود! شهرام همایون شب گذشته در برنامه آخرین لحظه با طرح این ادعا که جریان برانداز خارج از کشور باعث و بانی پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری بوده است، خاطرنشان کرد که اطلاح طلبان به براندازان خارج از کشور بدهکارند!

شهرام همایون، مدیر تلویزیون کانال وان در ادامه خاطرنشان کرد: « آقایان اصلاح طلب، پیروزی مسعود پزشکیان را  مدیون براندازان هستید؛ در دوره آقای رئیسی با پایین بودن و عدم مشارکت که از طرف تحریم کننده های انتخابات به وقوع پیوست، رژیم را وادار کرد که برای گرم شدن تنور انتخابات، آقای پزشکیان را برای کاندیداتوری معرفی کند! این مرهون عدم مشارکت بالای در دوران آقای رییسی بود، لذا اصلاح طلبان یک بدهی بزرگ به براندازان بدهکارند».

ادعای شهرام همایون در حالی است که او از سوی اپوزسیون خارج از کشور به حمایت از انتخابات ریاست جمهوری متهم شده و از صف براندازن بیرون انداخته شده! علاوه بر این بایستی به این نکته توجه داشت که شهرام همایون و جریان به اصطلاح برانداز توسط جریان اصلاحات و ... به رسمیت شناخته نشده اند، بنابراین ادعای وی از اساس غلط است.

پر واضح است که مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری ورق را برگرداننده و اپوزسیون خارج از کشور در مواضع خود مجبور به عقب نشینی شده است. حضور دو جریان فکری متضاد با یکدیگر در جریان رقابت های انتخاباتی ثابت کرد که انتخابات در جمهوری اسلامی ایران برخلاف آن چیزی که رسانه های بیگانه گزارش می کنند، آزادانه برگزار می شود و آزادی جریان های سیاسی در رقابت های انتخاباتی ضامن حضور و مشارکت مردم در انتخابات است./تمام