main image
 116    1403/05/20

ایرانی ها با اسرائیل سر جنگ ندارند

در برنامه شصت دقیقه مطرح شد

به گزارش ماهستیم؛ اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس که برای مراسم تحلیف ریاست جمهوری به ایران آمده بود در پی اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی به شهادت رسید. جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام محکومیت این اقدام جنایتکارانه، به لزوم پاسخگویی متقابل علیه رژیم صهیونبستی تاکید دارد.

پس از شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس، بلندگوهای تبلیغاتی بیگانه با دو سناریو به خط شده اند تا افکار عمومی را تحت تاثیر قرار دهند.

سناریوی اول به بزرگ نمایی درباره قدرت نظامی رژیم اسرائیل و ناتوانی جمهوری اسلامی اختصاص دارد. در همین رابطه می توان به تلویزیون ایران اینترنشنال اشاره کرد، دست اندکاران این رسانه به اصطلاح خبری با اشاره به قدرت نظامی رژیم اسرائیل، ترس و ناامیدی را به مخاطب فارسی زبان القاء می کنند. ایران اینترنشنال از قول سران رژیم صهیونیستی ادعا می کند که در صورت حمله موشکی ایران، اسرائیل به ایران حمله نظامی خواهد کرد.

تاکید ایران اینترنشنال به ادعای سران رژیم صهیونیستی در حالی است که نه تنها رژیم اسرائیل بلکه ایالات متحده آمریکا نیز جرات و توان حمله نظامی به ایران را ندارد؛ ارزیابی از عواقب درگیری نظامی با ایران چنان گسترده و خسارت بار است که ایالات متحده آمریکا علیرغم تکرار شعار «همه گزینه ها روی میز است» در طول سال های گذشته هیچ تمایلی برای آغاز درگیری نظامی با ایران نداشته است! [1]

علاوه بر این بایستی خاطرنشان کرد که رژیم اسرائیل بدون کمک های مالی و نظامی آمریکا قادر به ادامه جنگ علیه غزه نیست! چه رسد به اینکه توان حمله نظامی به ایران را داشته باشد.

در سناریوی دوم، رسانه های معاند فارسی زبان برای ایجاد دوقطبی میان مردم و حکومت تلاش می کنند؛ در همین رابطه می توان به تلویزیون BBC فارسی اشاره کرد، دست اندرکاران این رسانه انگلیسی به دروغ ادعا کردند که ایرانی ها با کسی سر جنگ ندارند!

مریم افشنگ در گزارش خود برای برنامه شصت دقیقه گفت: « ایرانیان از شعله گرفتن آتش جنگ با اسرائیل نگران هستند و می گویند که با کسی سر جنگ ندارند، جمهوری اسلامی ایران اما دم از تنبیه متجاوز می زند. مردم می گویند تک تک موشک هایی که شلیک خواهد شد بر سفره آنها فرود خواهد آمد. در میان شاخ و شانه هایی که ایران و اسرائیل می کشند، صدایی که شنیده نمی شود، صدای نگرانی مردم ایران است!».

برنامه شصت دقیقه بی بی سی فارسی

برخلاف ادعای BBC فارسی اما شهروندان ایرانی خواهان انتقام خون میهمان هستند؛ بی بی سی فارسی بر اساس سیاست های سازمانی خود ترجیح داد که مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه در تهران و شعار شهروندان را سانسور کرده و در عوض دغدغه طیف خاص را مورد تاکید و توجه قرار دهد.

همچنان که گفته شد ایالات متحده آمریکا و هم پیمانان اروپایی رژیم جنایتکار اسرائیل به دنبال درگیری نظامی با ایران نیستند؛ در چنین شرایطی به نظر می رسد که رژیم صهیونیستی نیز فاقد اراده و توان لازم برای اقدام نظامی متقابل علیه ایران است. واقعیت آن است که رژیم اسرائیل بدون کمک های مالی و نظامی آمریکا و اروپا قادر به ادامه جنگ با غزه نیست چه رسد به ایران/تمام


 [1] خسارت های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی ناشی از جنگ نظامی چنان گسترده است که هیچ کشوری در دنیا خواهان درگیری نظامی نیست و اغلب از طریق مجامع بین المللی تلاش می شود تا مسائل و مشکلات موجود حل و فصل شود.

مطالب مرتبط