main image
 231    1402/10/18

جدال میهمانان در برنامه صفحه دو اخر هفته

دیدگاه متفاوت منوشه امیر و مرضیه آذر افزا

به گزارش ماهستیم؛ برنامه صفحه دو آخر هفته تلویزیون BBC فارسی به برگزاری مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ارزیابی توان نظامی اسرائیل اختصاص داشت. حضور مرضیه آذر  افزا [فعال اصلاح طلب] در این برنامه بسیار بحث برانگیز شد! تقابل فرناز قاضی زاده [مجری] و منوشه امیر [رئیس سابق بخش فارسی رادیو اسرائیل] با مرضیه آذرافزا منجر به جدال میان آنها شد.

منوشه امیر

منوشه امیر با اشاره به حادثه تروریستی کرمان با تاکید بر عدم دخالت اسرائیل، افزود : « اسرائیل انسان های بیگناه را نمی کشد، اسرائیل اقداماتی را انجام می دهد که در تامین امنیت کشور موثر باشد؛ ارتش اسرائیل هر فرد یا نهادی که در دنیا [اشاره به ایران] امنیت اسرائیل را به خطر اندازد، مورد حمله قرار می دهد».

مرضیه آذر افزا با اشاره به ترور دانشمندان هسته ای ایران اشاره کرد و افزود: « شفافیت برای وقیحانه حرف زدن تا این درجه در نوع خود نوبر است! کشتن انسان ها و ترور دانشمندان هسته یک کشوری را ضرورت بدانید در حالی که آن کشور خودش زراتخانه هسته ای دارد ، بمب هسته ای دارد و به هیچ پیمان بین المللی متعهد نیست!  تازه بگوید ما می توانیم خیلی ها کارها انجام بدهیم!».

مرضیه اذر افزا

مرضیه آذر افزا همچنین به جایگاه ویژه سردار قاسم سلیمانی اشاره و خاطرنشان کرد که او در افکار عمومی یک قهرمان ملی است و مردم به دلیل دلبستگی که به او دارند در مراسم تشییع پیکر و مراسم سالگرد شهادت او حضور پیدا کردند؛ مجری BCC فارسی نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.

فرناز قاضی زاده ضمن رد اظهارات مرضیه آذرافزا خاطرنشان کرد که امکان نظرسنجی در این باره وجود ندارد و نمی توان گفت ایرانی ها قاسم سلیمانی را دوست دارند و یا از او به عنوان قهرمان یاد می کنند! این در حالی است که فرناز قاضی زاده پیشتر با استناد به شبکه های اجتماعی [که هویت کاربران آن معلوم نیست] گفته بود: « کاربران شبکه های اجتماعی در واکنش به حادثه کرمان گفته اند بهتر، به ما ربطی ندارد!». [1]

رئیس سابق بخش فارسی رادیو اسرائیل در ادامه به جنگ غزه اشاره کرد و آن را نتیجه اقدامات فلسطینی ها عنوان کرد! او در این باره خاطرنشان کرد: «اسرائیل همواره از سوی فلسطینی ها و حزب الله مورد حمله قرار گرفته است و تصمیم به نابودی آنها درست بوده است».

مرضیه آذر افزا ضمن ابراز تاسف به تظاهرات بین المللی علیه اسرائیل اشاره کرد و گفت: « .... اسرائیل 22 هزار آدم بیگناه، خبرنگار، پرستار و ... را کشته است؛ جنایات و اقدامات اسرائیل آنچنان هولناک است که فریاد اعتراض ها از سرتاسر دنیا بلند است»./تمام


[1] در اردوگاه تیرانا واقع در کشور آلبانی بیش از 1500 نفر نیروی آموزش‌دیده، شبانه‌روز به‌صورت شیفتی، مشغول تولید محتوای حرفه‌ای علیه ج.ا.ا هستند. همچنین واحد جداگانه‌ای نیز روز 20 اسفند سال96 توسط محمد بن‌سلمان، ولی‌عهد سعودی با حضور مریم رجوی در عکاظ عربستان راه‌اندازی شد که شامل 150 نفر پژوهشگر گروهک نفاق در مرکز المباحثات و واحد سایبری است.