main image
 1424    1403/01/20

در آتشکده ای در آمریکا

چرا همسر رضا پهلوی حجاب بر سر کرد

 رضا پهلوی و همسرش، بانو یاسمین پهلوی روز جمعه ۱۷ فروردین در مراسم افتتاحیه آتشکده جدید زرتشتیان در هیوستون تگزاس حاضر شدند.

از دلایل حضور رضا پهلوی و یاسمین پهلوی در این مراسم که بگذریم. حضور یاسمین پهلوی با حجاب در مراسم افتتاحیه این آتشکده زرتشتیان مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت.

یاسمین پهلوی که با شروع اغتشاشات 1401 همواره به قانون حجاب در داخل کشور انتقاد می کرد و برخی زنان داخلی را به عدم رعایت قانون مربوط به حجاب دعوت می کرد. اگرچه دعوت اپوزیسیون برای تحریک مردم در سالگرد فوت مهسا امینی با هشتک خودت بیا به میدون و مشابه آن به چالش کشیده شد. اما میدان واقعی وجود نداشت که اپوزیسیون خارج از کشور که همواره مردم را به هزینه دادن برای به اصلاح خودشان مبازارت و اعتراضات دعوت می کردند مورد ارزیابی قرار گیرند تا مشخص شود چند مرده حلاج هستند.

نحوه برخورد رضاپهلوی با موضوعات نشان میدهد یا او با فردی سیاستمدار فاصله زیادی دارد تا جایی نمیتواند حتی طرفداران سابق پدرش را با خود همسو کند یا در مسیری ناخواسته قرار گرفته است که راه برگشتی ندارد. رفتار رضا پهلوی طی دو دهه اخیر نشان میدهد او تمایلی به امور سیاسی ندارد و فشار طرافیان و گاهی در باغ سبز نشان او را به میدان سیاست می کشاند و با اولین مواجهه با مشکلات از میدان خارج می شود.