main image
 78    1403/03/11

روایت سلطنت طلبان از خروج رضا پهلوی

فواد پاشایی در ایران اینترنشنال مطرح کرد

به گزارش ماهستیم؛ فواد پاشایی، دبیرکل حزب مشروطه ایران در گفتگو با شبکه ماهواره ی ایران اینترنشنال به ماجرای کناره گیری رضا پهلوی از شورای همبستگی اشاره کرد؛ او علت جدایی رضا پهلوی را تندروی های شخص مسیح علینژاد عنوان کرد.

فواد پاشایی در گفتگو با ایران اینترنشنال گفت: « متن منشور اشکالاتی داشت و با فضای سیاسی جامعه همخوانی نداشت، پیشنهاد اصلاح برخی عبارت ها مطرح شد اما مسیح علینژاد و حامد اسماعیلیون اصرار داشتند که همین متن باید منتشر شود و تغییر آن امکان ندارد».

فواد پاشایی در ادامه به اختلاف ها و تک بُعدی بودن چهره های سیاسی اشاره کرد و گفت: « ... کار مشترک ظرافت می خواهد، اگه ظرافت نداشته باشیم هرچقدر صدای ما رسا باشد نمی توانیم کاری کنیم. من بارها همکاری با گروه های مختلف را تجربه کردم، یک نفر به راحتی می تواند جمع را به هم بزند با شلوغ بازی با تلاش کردن در اینکه حرف خودش را غالب کند و .... تندروی های مسیح علینژاد و اهانت وی به شاهزاده و همسرش یاسمین پهلوی باعث کناره گیری رضا پهلوی از منشور همبستگی شد».

در جریان حوادث شهریورماه سال 1401 اپوزسیون یک بار دیگر فرصت موج سواری پیدا کرد؛ رضا پهلوی، مسیح علینژاد، حامد اسماعیلیون، عبدالله مهتدی و نازنین بنیادی با اعلام تشکیل شورای همبستگی ادعا کردند که برای نظام سیاسی آینده ایران به توافق رسیده اند! این ادعا البته چند هفته بیشتر اعتبار نداشت و با خروج رضا پهلوی از شورای همبستگی، دیگر اعضا نیز اعلام خروج کردند.

علل ناکامی شورای همبستگی

اینکه چه کسی مُسبب و مقصر آن شکست مفتضحانه است، مشخص نیست! با این حال مسیح علینژاد، عبدالله مهتدی، حامد اسماعیلیون با حضور در رسانه های ماهواره ی فارسی زبان انگشت اشاره را به سوی رضا پهلوی نشانه رفته اند اما او تا این لحظه از پاسخ به آنها خودداری کرده است!/تمام