main image
 4    1403/07/27

عملیات روانی_رسانه ای اینترنشنال افغانستان

با اقدام قانونی و قاطع مرزبانی جمهوری اسلامی ایران

به گزارش ماهستیم؛ افغانستان، کشوری که در طول سه دهه گذشته همواره درگیر جنگ و ناامنی بوده است؛ مهاجرت شهروندان افغانستانی به کشورهای مختلف دنیا حتی پس از آنکه یک گروه تروریستی توانست ظرف مدت تنها چند هفته حکومت قانونی و ملی افغانستان را سرنگون کند، همچنان ادامه دارد و در این میان ایران اولین مقصد مهاجران افغانستانی است.

علیرغم اینکه ج.ا.ا ظرف دهه های گذشته پذیرای مهاجرین افغانستانی بوده اما با توجه به امکانات و شرایط موجود دیگر امکان پذیرش آنها وجود ندارد و و همچنان که وزیر کشور چندی پیش اظهار داشت، بایستی مهاجران غیرقانونی از کشور اخراج شوند.

تصمیم وزارت کشور واکنش قابل تامل طرف مقابل را در پی داشته و به نظر می رسد که رفتار خوب ج.ا.ا با مهاجران افغانستانی طور دیگری تعبیر شده است! اتفاق روز گذشته در مرزهای جنوب شرق کشور و جلوگیری مرزبانی ج.ا.ا نسبت به ورود غیرقانونی اتباع بیگانه، خشم افغانستانی را برانگیخته و هم اکنون شاهد پمپاژ نفرت توسط اینترنشنال افغانستان هستیم.

اینترنشنال افغانستان

عملیات روانی_رسانه ای اینترنشنال افغانستان در حالی است که اقدام مرزبانی ج.ا.ا کاملا قانونی و مطابق با قوانین بین المللی بوده کما اینکه در کشورهای دیگر نیز به همین شیوه با مهاجران غیرقانونی برخورد می شود.  

حممایت رجوی از افغانستانی های مهاجر

متاسفانه سیاست نادرست نحوه مدیریت اتباع افغانستانی کار را به اینجا رسانده که هر لحظه بیم آن می رود که این تعداد از مهاجران در ایران دردسر ساز شوند، کما اینکه تعداد قابل توجه از پرونده های مربوط به نزاع خیابانی، سرقت اموال و حتی قتل مربوط به مهاجرین افغانی است که پس از وقوع جرم به کشور خود گریخته اند!

اکنون که طالبان در افغانستان اوضاع را تحت کنترل دارد و امنیت در بسیاری از شهرهای بزرگ برقرار است! بهتر است پس از انحلال سازمان ملی مهاجرت، علاوه بر اخراج مهاجران غیرقانونی از کشور، ساز و کاری برنامه ریزی شود که حتی مهاجران قانونی نیز فکر بازگشت کنند. /تمام

 

پی نوشت: در سال 1400 حکومت ملی افغانستان سرنگون شد و گروه طالبان به قدرت رسیدند. تاکنون پاکستان، پادشاهی عربستان سعودی، امارات متحده عربی و ترکمنستان حکومت امارت اسلامی را به رسمیت شناختند.