main image
 82    1403/02/26

مجوز فعالیت رسانه ها به این شرط

در برنامه صفحه دو آخر هفته مطرح شد

به گزارش ماهستیم؛ رسانه ‏ها جایگاه ویژه در مدیریت افکار عمومی دارند، از همین رو نظام های سیاسی تلاش می‏ کنند از رسانه‏ ها برای هدایت و مهندسی ارزش‏ها استفاده کنند؛ در واقع رسانه‌ها از مهم ترین ابزارهای مدیریت تغییر و تحولات اجتماعی به شمار می‌آیند و به واسطه این کارکرد مهم، تاثیر مستقیم در انسجام ملی دارند.

سانسور اخبار و گزارش های مربوط به جنگ ارتش رژیم صهیونیستی علیه غزه را می توان در همین راستا ارزیابی کرد. سازمان نظارت نظامی رژیم اسرائیل از ابتدای آغاز جنگ طی دستورالعمل به رسانه های فعال خارجی در مناطق اشغالی هشدار داد که بدون کشب مجوز اجازه انتشار اخبار مربوط به جنگ را ندارند. گفتنی است سازمان نظارت نظامی اسرائیل یک واحد نظامی وابسته به سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی موسوم به "آمان" است.

در حالیکه رژیم اسرائیل فعالیت رسانه های خارجی را منوط به کسب مجوز کرده اما رسانه های معاند فارسی زبان تلاش دارند تا اعمال محدودیت رژیم اسرائیل برای فعالیت رسانه های خارجی را منطقی جلوه دهند! در همبن رابطه می توان به تلویزیون بی بی سی فارسی اشاره کرد.

در برنامه صفحه دو آخر هفته، پژوهشگر مرکز امنیت و دفاع اسرائیل در واکنش به پایان فعالیت شبکه الجزیره گفت: « آیا تلویزیون BBC فارسی و تلویزیون VOA در اسرائیل و کرانه باختری رود اردن فعالیت دارد یا خیر!؟ وقتی می بینیم که BBC و VOA به امنیت ملی اسرائیل ضربه نمی زند!».

پژوهشگر مرکز امنیت و دفاع اسرائیل

پژوهشگر مرکز امنیت و دفاع اسرائیل در توجیه پایان فعالیت شبکه الجزیره و تدوین قوانین و مقررات برای فعالیت رسانه های خارجی موضوع را به امنیت ملی ربط می دهد! این توجیه در حالی است که رسانه های معاند فارسی زبان همواره ج.ا.ا را متهم به لغو مجوز فعالیت رسانه های خارجی می کنند.

ادعای دروغ رسانه های معاند فارسی زبان در حالی است که بنابر اظهارات مدیر کل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 29 کشور در ایران مجوز نمایندگی رسانه ای دارند؛ از میان ٧٧ رسانه در حوزه رادیو و تلویزیون های بین المللی و منطقه ای، ٣٤ خبرگزاری بین المللی و منطقه ای، ٢٧ نشریه بین المللی و منطقه ای، ١١ موسسه عکس بین المللی هستند و از میان ٧٧ رسانه رادیو و تلویزیونی، ٤٠ رسانه از کشورهای اسلامی هستند./تمام

مطالب مرتبط