main image
 322    1402/05/14

نرگس محمدی بار دیگر به زندان محکوم شد

یکسال حبس برای یادداشت های فریبکارانه

به گزارش ماهستیم؛ نرگس محمدی از جمله زندانیان امنیتی_سیاسی است که به دلیل اصرار و ارتکاب اعمال مجرمانه مورد عفو رهبر انقلاب قرار نگرفت؛ او ابتدای سال جاری و پس از آنکه مورد عفو قرار نگرفت با تکرار ادعاهای گذشته مبنی درباره آزار و اذیت جنسی زنان در زندان قصد جنجال آفرینی و بهره برداری سیاسی داشت که البته موفق نشد!

یادداشت های نرگس محمدی درباره آزار و اذیت جنسی زنان در مراحل بازداشت و بازجویی در حالی است که هیچکدام از آن زندانیان حاضر به گفتگو با مسئولان ذیربط و طرح دعوی نشدند. انتشار سلسله یادداشت های فریبکارانه ی نرگس محمدی و بازنشر آن در رسانه های معاند فارسی زبان تقریبا با هشتگ ME TOO مصادف بود!

در رسیدگی قضائی به این پرونده و با عنایت به اینکه هیچکدام از زندانیان حاضر به طرح موضوع و اقامه دعوی نشدند، نرگس محمدی از بابت تبلیغ علیه نظام ج.ا.ا به یک سال حبس محکوم گردید. این حکم توسط شعبه 29 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مظلوم صادر و به نرگس محمدی ابلاغ شد.

نرگس محمدی، نائب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر و رئیس هیئت اجرایی شورای ملی صلح بود؛ او پس از فرار شیرین عبادی به خازج از کشور عهده دار تهیه و ارائه گزارش های فصلی در خصوص وضعیت حقوق بشر در ایران شد. این تشکیلات که خوراک سازمان های به اصطلاح حقوق بشری را [برای اعمال تحریم ها علیه ج.ا.ا] تهیه می کرد با دستور مقام قضائی منحل گردید./تمام