main image
 505    1402/02/11

نمایندگان کنست از خجالت رضا پهلوی در آمدند

امضای جنجال برانگیز 32 نماینده مجلس اسرائیل

به گزارش ماهستیم؛ تنها چند روز پس از سفر رضا پهلوی به سرزمین های اشغالی، 32 نماینده کنست با امضای بیانیه ای خواستار حمایت بین المللی از فعالیت های استقلال طلبانه در ایران شدند. نمایندگان مجلس اسرائیل با ارسال نامه ی به وزیر خارجه آن کشور از تشکیل آذربایجان جنوبی حمایت کردند.

دیدار رضا پهلوی و همسرش از سرزمین های اشغالی پس از کناره گیری اعضای شورای همبستگی و انحلال آن صورت گرفت. او در جریان دیدار با نخست وزیر اسرائیل به همکاری های مشترک برای مقابله با ج.ا.ا تاکید کرده بود، با این حال نمایندگان مجلس اسرائیل با ارسال نامه ای خطاب به وزیر امور خارجه خواهان حمایت برای تشکیل آذربایجان جنوبی شدند.

برخی کارشناسان مسایل سیاسی سفر رضا پهلوی به سرزمین های اشغالی و دیدار با بنیامین نتانیاهو را نشانه ناپختگی او در عرصه سیاست عنوان کردند. به اعتقاد این گروه از کارشناسان با توجه به شرایط نابسامان داخلی اسرائیل و  جایگاه سیاسی نتانیاهو ، این دیدار در بدترین زمان ممکن برنامه ریزی شده بود.

به نظر می رسد با توجه به اختلاف ها میان رضا پهلوی و حامد اسماعیلیون، شاهد اقدامات شتاب زده و نسجیده از جانب آنها باشیم. مصاحبه حامد اسماعیلیون با تلویزیون ایران اینترنشنال و دیدار رضا پهلوی با بنیامین نتانیاهو از جمله همین موارد است.

برخلاف آنچه براندازان تصور می کنند باید گفت حضور حامد اسماعیلیون نه تنها به اتحاد و هماهنگی اپوزسیون کمک نکرده بلکه مشکل دیگر بر مشکلات قبلی افزوده است. دعوا و درگیری جناح ها و گروه های سیاسی کم بود که حالا چهره های سیاسی با یکدیگر به مقابله می پردازند./تمام