main image
 36    1403/06/16

اذعان بن سبطی به اوضاع آشفته در اسرائیل

تجمع شهروندان اسرائیلی غیرمنتظره بود

به گزارش ماهستیم؛ پس از چند روز مشاجره میان مقام های اسرائیل درباره اولویت اسرائیل برای نجات اسیران از طریق آتش بس یا تداوم حضور نیروهای اسرائیلی در کریدور فیلادلفیا، بنیامین نتانیاهو تصمیم به عدم توافق و ادامه جنگ گرفت. تصمیم نتانیاهو مبنی بر عدم توافق با پیدا شدن جسد شش سرباز اسرائیلی همراه شد.

بنابر اخبار رسیده از دیروز صدها هزار صهیونیست در شهرهای مختلف سرزمین های اشغالی اقدام به برگزاری تظاهرات کرده اند. تخمین زده می شود که ۳۰۰ هزار نفر در تل‌آویو و ۲۰۰ هزار نفر دیگر در شهرها در سرزمین های اشغالی در اعتراضات شرکت کردند. همزمان با این اعتراضات هیستادروث [اتحادیه کارگری اسرائیل] نیز از پیوستن به اعتراض ها خبر داد و اعلام اعتصاب سراسری کرد. دیوید بار ایلان، رئیس این اتحادیه عصر دیروز خواستار اعتصاب کلیه کارگران اسرائیلی برای اعمال فشار به کابینه بنیامین نتانیاهو جهت تسریع در توافق آتش بس برای نجات جان اسیران شد.

بن سبطی، سخنگوی سابق اسرائیل در مصاحبه با تلویزیون ایران اینترنشنال با اذعان به ناکارآمدی ارتش اسرائیل در برابر گروه های مقاومت فلسطینی خاطرنشان کرد که سیاست های نتانیاهو همه شهروندان اسرائیلی را به ستوه آورده است؛ او در این باره به ایران اینترنشنال گفت: « اقدامات ضد و نقیض بنیامین نتانیاهو عده ی زیادی از مردم را به ستوه آورده و مردم نوری در پایان خط نمی بینند!

گفتنی است تلویزیون ایران اینترنشنال از ابتدای آغاز جنگ در غزه، انگشت اتهام را به سوی فلسطینی ها نشانه رفت! دست اندرکاران این رسانه به اصطلاح خبری با انتشار اخبار دروغ مانند ماجرای سر بریدن 40 کودک اسرائیلی توسط حماس عملا سیاست وارونه نمایی و تطهیر را دنبال کردند.

تداوم کشتار بیرحمانه هزاران انسان بیگناه در غزه، ناتوانی ارتش اسرائیل در دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده و از همه مهمتر خشم میلیون ها انسان آزادیخواه در سرتاسر جهان دیگر فرصتی برای رسانه های مزدور باقی نگذاشته و آنها نیز هرچند کوتاه اما به منتقدان از سیاست های اسرائیل و نتانیاهو اجازه صحبت می دهند./تمام