main image
 56    1403/06/31

انفجار پیجرها در لبنان، چرا!؟

شکست در سیاست های راهبردی اسرائیل

به گزارش ماهستیم؛ اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی علیه شهروندان لبنانی یکبار دیگر ثابت کرد که آنها به هیچ قاعده و اصولی پایبند نبوده و نیستند؛ الکترو تروریسم ابزار جدید رژیم صهیونیستی برای قتل انسان های بیگناه در گوشه و کنار جهان است که لبنانی ها برای اولین بار آن را تجربه کردند.

علیرغم قتل و کشتار بیرحمانه شهروندان فلسطین و حامیان آنها در نقاط مختلف دنیا بایستی خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی در سیاست های راهبردی خود ناکام بوده است. کسب حمایت بین المللی، بازدارندگی و تامین امنیت سرزمین های اشغالی، جنگ در زمین طرف مقابل، انسجام و وحدت داخلی از جمله سیاست های راهبردی این رژیم از بدو تاسیس تاکنون بوده است.

حمله ارتش اسرائیل در 27 اکتبر 2023 و ارتکاب به نسل کُشی، خشم آزادی خواهان دنیا را برانگیخته است؛ طرح شکایت علیه اسرائیل در دیوان بین المللی لاهه و برگزاری تظاهرات و راهپیمایی در کشورهای مختلف دنیا موید آن است که سران رژیم صهیونیستی در جلب حمایت بین المللی شکست خورده اند. علاوه بر این تغییر مواضع کشورهای اروپایی درباره اسرائیل نیز حائز اهمیت است.

بازدارندگی و تامین امنیت اسرائیل اصل دیگر سیاست راهبردی رژیم بوده که بواسطه راکت ها، موشک ها و پهپادهای نیروهای مقاومت فلسطین و محور مقاومت دیگر معنای خود را از دست داده و روزی نیست که گنبد آهنین و دیگر سامانه های دفاعی اسرائیل استراحت داشته باشند.

جنگ شش روزه

پس از جنگ شش روزه در ۵ ژوئن ۱۹۶۷ تاکنون اسرائیل تجربه موفق برای کشاندن جنگ به خارج از سرزمین های اشغالی نداشته است، جنگ 33 روزه در سال 2006، جنگ 22 روزه در سال 2008 و جنگ 8 روزه در سال 2014 مصداق بارز شکست این سیاست است. اکنون سرزمین های اشغالی توسط نیروی مقاومت حماس، حزب الله لبنان، یمن و ایران موشک باران می شود.

وحدت و انسجام داخلی در اسرائیل طی سال های اخیر دچار تزلزل شده است؛ شهروندان اسرائیلی با برگزاری تظاهرات خشم خود را از سیاست های دولت فریاد می زنند، اولین اعتصاب سراسری به دنبال تظاهرات ده ها هزار نفری شهروندان اسرائیلی رخ داد که بنابر گزارش رسانه های خبری کم نظیر بود.

اعتصاب در اسرائیل

عملیات الکترو تروریسم در لبنان به واقع جنون رژیم صهیونیستی در ارتباط با شکست سیاست راهبردی آن رژیم است؛ افسار گسیختگی در قتل و کشتار انسان های بیگناه چیزی شبیه به سیاست تروریست های داعش در فتح کشورهای سوریه و عراق است. اگرچه روش اسرائیل در انفجار دستگاه ارتباطی پیجر بسیار پیچیده و به لحاظ تکنولوژی قابل تامل است اما در عزم و اراده مقاومت خللی ایجاد نخواهد کرد.

واکنش مادر لبنانی به انفجار پیجر فرزندش

با توجه به زیرپا گذاشتن اصول اخلاقی و نادیده گرفتن خط قرمز از سوی رژیم صهیونیستی اکنون دست حزب الله لبنان برای انتقام جویی باز است هرچند که نیروهای مقاومت تا این لحظه خویشتنداری کرده اند./تمام


پی نوشت: استفاده از تجهیزات الکترونیکی ساخت داخل  نقش کلیدی در کنترل تهدیدات امنیتی ایفا کند، به شر اینکه زیرساخت‌های تولید و نظارت‌های امنیتی دقیق در تمام مراحل به کار گرفته شوند. یکی از مهم‌ترین مزایای تولید بومی تجهیزات الکترونیکی، کنترل کامل زنجیره تأمین است.