main image
 19    1403/06/22

تحقیر ایرانیان با این دو کلید واژه

در برنامه تیتر یک مطرح شد

به گزارش ماهستیم؛ پاسخ ایران به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی همچنان مورد بحث رسانه های معاند فارسی زبان است؛ رادیو و تلویزیون های ضد ایرانی از جمله تلویزیون ایران اینترنشنال با طرح یک ادعا درصدد تحقیر ج.ا.ا هستند. آنها مدعی هستند که پس از عملیات وعده صادق، تاکنون 13 آزمایش موشکی توسط نیروی هوا و فضا سپاه پاسداران طراحی و عملیاتی شده تا شکست حمله قبلی تکرار نشود!

رسانه های ضد ایرانی بدون اشاره به جزئیات عملیات وعده صادق تلاش دارد تا توان نظامی نیروهای مسلح کشور را زیر سوال برده و علاوه بر آن حس ناامیدی و تحقیر را به مخاطب ایرانی القا کند. رسانه های ضد ایرانی البته نخواهند گفت که ج.ا.ا در جریان عملیات وعده صادق از موشک های سجیل، خرمشهر، حاج قاسم، خیبرشکن2 و هایپرسونیک فتاح که قابلیت های به مراتب بیشتری از فاتح 110، فاتح313، ذوالفقار و قیام دارند، استفاده نشد! یا اینکه زمان انجام عملیات وعده صادق از قبل به اطلاع طرف مقابل رسیده بود!

سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوا و فضا سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: « ... تنها با 20 درصد از ظرفیت تهاجمی این نیرو، کشورهای غربی متحد و ارتش رژیم اسرائیل با تمامی قوا و توان وارد عمل شدند تا پرتابه های ایرانی را خنثی کنند با این حال اهداف نظامی هدف قرار گرفته در عمق اسرائیل با موفقیت مورد اصابت قرار گرفته است».

اما تاخیر ج.ا.ا در پاسخ به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی و اخیرا تحریم شرکت هوایی ایران [ایران ایر] دستمایه تحقیر مخاطبان ایرانی شده است. درباره تحریم های اقتصادی باید گفت که اغلب این تحریم ها کارایی خود را از دست داده، برای درک بهتر این واقعیت کافی است سیاست فشار حداکثری دوران ریاست جمهوری ترامپ که توسط گروه اقدام علیه ایران در دستور کار قرار گرفته بود را مرور کرد.

ریچارد نفیو، مسئول سابق میز ایران در شورای امنیت ملی ایالات متحده و مسئول اصلی توسعه و اجرای تحریم ها در وزارت امورخارجه آمریکا در یادداشتی با عنوان "تجدید فشار حداکثری بر ایران؛ گفتن آسانتر از انجام است" برای مجله اورشلیم استراتژیک تریبون نوشت: « برخلاف برخی تصورات، طراحی، نظارت و اجرای تحریم‌ها سخت است و کمپین‌های مرتبط با آن زمان و انرژی زیادی را مصرف می‌کنند. آنها ممکن است مانند اردکی که روی آب سر می‌زند صاف به نظر برسند، اما در زیر این آرامش اردک، پا زدن شدید وجود دارد»./تمام