main image
 179    1403/03/09

تحلیل شهرام همایون از انتخابات پیش رو

تحولات عجیب و غریب در راه است

به گزارش ماهستیم؛ شهرام همایون، مدیر تلویزیون کانال وان در برنامه شب گذشته با اشاره به حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور و هیات همراه ایشان، گریزی به انتخابات پیش رو زد و اعلام کرد که در ماه های آتی شاهد تغییرات گسترده در جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود.

شهادت رئیس جمهور رئیسی

شهرام همایون با زیرکی خاص عنوان کرد که اگر اصلاح طلبان توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شوند یعنی حکومت خودش بالگرد رئیس جمهور را از بین برده است! او در این باره گفت: « ... خانم ها و آقایان خوب گوش دهید اگر در لیست کسانی که روز پنج شنبه قرار است برای انتخابات ریاست جمهوری کاندید شوند، اگر شخصیت هایی از جناح اصلاح طلب کاندید شوند، مطمئن باشید حکومت مستقلا خودش هلیکوپتر آقای رئیسی را از بین برده است!».

گفته ی شهرام همایون درباره تایید صلاحیت ها و ربط دادن آن به حادثه سقوط در حالی است که شورای نگهبان فارغ از گرایش های سیاسی، وظیفه ذاتی خود یعنی بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی را انجام می دهد. نکته قابل تامل اینکه طبق قانون اساسی، محدودیتی برای ثبت نام افراد واجد شرایط وجود ندارد.

شهرام همایون در ادامه با اشاره به حوادث شهریورماه سال 1400 افزود: « کشورهای غربی از اپوزسیون خارج نشین ناامید شدند و به ناچار روند مذاکرات با ج.ا.ا را در پیش گرفتند؛ این را بگویم که نتیجه مذاکرات به تغییر و تحولات عجیب در ایران منتهی خواهد شد!».

شهرام همایون

ادعای شهرام همایون در خصوص حادثه سقوط بالگرد شهید آیت الله رئیسی و چرخش سیاست های کلی نظام در ارتباط با دنیا در حالی است که سیاست های کلی نظام همواره از جانب رهبر معظم انقلاب تهیه، تدوین و ابلاغ می شود! از ابتدای انقلاب تاکنون هیچگاه سیاست کلی نظام در ارتباط با کشورهای متخاصم علی الخصوص ایالات متحده آمریکا تغییر نکرده است، اگرچه مذاکرات برای پیشبرد اهداف همواره در دستور کار بوده اما بواسطه خوی استکباری کاخ سفید همواره خطوط قرمز لحاظ شده است.

توجه و تاکید شهرام همایون به عمد بودن حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور قابل ملاحضه است؛ پر واضح است که ادبیات مدیر تلویزیون کانال وان، فضای اتحاد و یکپارچگی مردم و مسئولان [در ادامه راه شهید خدمت] را نشانه گرفته است. نکته ناگفته اینکه از سال های خدمت رئیس جمهور شهیدمان تنها یکسال بیشتر باقی نمانده بود و ادعای عمد بودن حادثه سقوط بالگرد غیرمنطقی است.

لازم به ذکر است که انتخابات در ایران، برآیند مشارکت آحاد ملت است! در انتخابات تمام گروه ها و جناح های سیاسی افراد مورد نظر خود را معرفی می کنند ولی در نهایت مردم هستند که با آراء خود انتخاب می کنند که چه کسی رئیس جمهور شود./تمام

انتخابات و مشارکت مردم